۰

الجبیر: بحران با قطر مساله تازه‌ای نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۹
به گزارش عصر تعادل به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی با زیگمار گابریل، همتای آلمانی خود اعلام کرد که در دیدار با وزیر امور خارجه آلمان به بررسی تحولات اخیر جهان به ویژه بحران‌های عراق، سوریه، یمن و لیبی و راه‌های تقویت همکاری‌ها میان دو کشور، اهمیت مبارزه با تندروی و نتایج نشست اخیر کشورهای عربی و اسلامی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است.
وی همچنین درباره بحران اخیر میان عربستان و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر گفت: به گابریل درباره بحران به وجود آمده با قطر و دلایل و اهداف اقدامات عربستان و دیگر کشورها علیه قطر توضیح دادند. قطر باید به درخواست ما درباره سیاست‌هایش پاسخ دهد. ما منتظر جواب قطر درباره توقف حمایت از تندروها و عدم دخالت در امور داخلی کشورها هستیم.
الجبیر همچنین تاکید کرد: مساله قطر مربوط به حالا نیست بلکه به چند سال قبل بازمی‌گردد و دلیل آن حمایت دوحه از سازمان‌های تروریستی شناخته شده و دخالت‌هایش در امور دیگر کشورهاست. به قطر توصیه می‌کنیم راه درستی را انتخاب کند که به نفع منافع این کشور، همسایه‌های قطر و منطقه است.
وزیر امور خارجه عربستان همچنین تصریح کرد که کشورش از هیچ یک از اعضای شورای همکاری خلیج فارس نخواسته برای حل بحران موجود با قطر میانجی‌گری کند.
الجبیر همچنین اعلام کرد: تروریسم نه دین و نه انسانیت و نه مذهب می‌شناسد. ما به شدت با هم‌پیمانانمان برای رویارویی با تندروی و آفت تروریسم همکاری می‌کنیم. عربستان از تروریسم رنج می‌برد و در راس مبارزان با آن قرار دارند و تروریست‌ها در هر جا که باشند تعقیب و بازداشت می‌شوند.
وزیر امور خارجه آلمان نیز به نوبه خود اعلام کرد که این کشور از هر تلاشی برای مهار بحران به وجود آمده میان قطر و کشورهای عربی حمایت می‌کند.
وی همچنین بر اهمیت حفاظت از ائتلاف ضد داعش در مبارزه با تروریسم تاکید و اعلام کرد: نمی‌توان پذیرفت یک عضو ائتلاف از تروریست‌ها حمایت کند.
کد مطلب : ۱۲۹۵۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.