۰

نامه جدید تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی» به حوزه هنری

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۳
به گزارش عصرتعادل، سیدامیر سیدزاده، تهیه کننده فیلم «مادر قلب اتمی» به رئیس حوزه هنری نامه نوشت.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی» پس از نگارش، ارسال و انتشار دو نامه به معاون محترم سينمايى حوزه هنری، این بار سومین نامه خود را خطاب به محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نوشت.
 
نامه جدید تهیه‌کننده «مادر قلب اتمی»

در متن این نامه آمده است:

«بنام حضرت دوست

جناب آقاى مومنى

رياست محترم حوزه هنرى سازمان تبليغات اسلامى

باسلام و آرزوى قبولى طاعات، استحضار داريد بيش از دو هفته از اكران فيلم سينمايى «مادر قلب اتمى» بدون در اختيار داشتن حتى يكى از سينماهاى متعلق به آن نهاد مى‌گذرد.

در طول اين مدت دوبار به آقاى حمزه‌زاده معاونت محترم سينمايى جنابعالى نامه نوشتم تا دليل عدم اكران اين فيلم در سينماهاى حوزه را با وجود داشتن همه مجوزهاى قانونى بدانم و نسبت به شائبه تحريم فيلم از سوى آن نهاد در مقابل مخاطبان سينما بصورت شفاف جوابگو باشم، اما متاسفانه ايشان بدليل آگاهى از غيرقانونى بودن اين كار و تبعات آن جرات اظهار نظر در اين مورد را پيدا نكرده‌اند. چرا كه خوب مى‌دانند با اين رفتار هم به اقتصاد سينما لطمه وارد نموده وهم سينماهاى حوزه هنرى را كه متعلق به عموم مردم و بيت‌المال است، از درآمدزايى مشروع محروم كرده‌اند.

اينك كه برايم مسجل شده فيلم «مادر قلب اتمى» توسط آن نهاد مورد تحريم واقع شده است با نگارش اين نامه از جنابعالى درخواست مى‌كنم يك‌بار براى هميشه موضع خود را بعنوان رئيس حوزه هنرى در قبال اين‌گونه اتفاقات ناصواب در سينماى ايران مشخص فرماييد. حتما طعم تلخ محروميت به مذاق شما هم سازگار نيست.

در كشورى كه نام مقدس جمهورى اسلامى مزين برعدالت آن و اقتدار قانون‌گرايى شعار همه مسئولين است و بخش اعظمى از كل سينماهاى  آن بصورت امانت و بيت‌المال در اختيار شماست و حق استفاده عموم مردم از آنها امرى بديهيست، چگونه با اعمال سليقه شخصى اين حق را وتو مى‌كنيد؟ آيا اين بدعت‌هاى تمام‌نشدنى تاكنون تاثيرى در كسب نتيجه دلخواه شما داشته است؟ قطعا نه !!!!

جناب آقاى مومنى، اين فيلم همه مجوزهاى لازم از قبيل پروانه ساخت و پروانه نمايش را تحت نظارت بالاترين مرجع صدور مجوز آثار فرهنگى يعنى وزارت ارشاد دارد. جهت اطلاع حتى سيماى جمهورى اسلامى كه در اعمال مميزى‌ها خيلى از شما جلوتر است به آن پخش تيزر رايگان اختصاص داده كه بزودى شاهد تبليغ فيلم از تلويزيون هم خواهيد بود؛ پس چه مانعى بر سر راه اكران اين فيلم در سينماهاى حوزه وجود دارد كه محكوم به تحريم غيرقانونى شده است.

گناه مردم شهرهايى كه با داشتن فقط يك يا دو سالن سينماى متعلق به شما از ديدن فيلم محرومند چيست؟ آيا مطابق با مندرجات بيانيه بيست و چهارم خرداد شوراى عالى تهيه‌كنندگان سينماى كشور، حتما بايد با «آتش به اختيار» به مقابله با اينگونه رفتارهاى خودسر پرداخت.

اينجانب شأن نهاد حوزه هنرى و مسئولين آن را اجل از اين مى‌دانم كه با پافشارى و اصرار بيهوده بر اشتباهى كه مولود ذهنيتى نادرست از برداشت‌هاى شخصى عده‌اى در مورد فيلم است، وضعيت را بغرنج‌تر از اين کرده و فاصله بين خود و هنرمندان و مخاطبين سينما را بيش از پيش نمايند. اميدوارم با انگشت درايت خود نسبت به حل مشكل اقدام فرماييد.

سيدامير سيدزاده
تهیه‌کننده فیلم «مادر قلب اتمی»»
کد مطلب : ۱۳۰۲۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.