۰

شکایت سوریه از جنایت های ائتلاف آمریکایی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۵
 وزارت خارجه سوریه خواستار انحلال فوری ائتلاف غیرقانونی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا و پایان یافتن جنایت های آن در حق ملت این کشور شد.

 وزارت خارجه سوریه امروز در نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت: جنایت های برنامه ریزی شده ائتلاف غیرقانونی موسوم به بین المللی به سرکردگی آمریکا در حق ملت سوریه ادامه دارد.

بمباران محله های مسکونی، منازل شهروندان و تخریب بیمارستان
 
شهر رقه و بکارگیری فسفر سفید از سوی این ائتلاف، نقض آشکار قوانین بین المللی و صفحه جدیدی از جنایت های این ائتلاف در حق غیرنظامیان سوری در استان های رقه، حسکه، حلب و دیرالزور و دیگر شهرهای سوریه است.

درنامه وزارت خارجه سوریه آمده است: جمهوری عربی سوریه بار دیگر این جنایت ها که نمونه آشکار جنایت جنگی و ضد بشری است و با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیست را به شدت محکوم می کند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه بار دیگر خواستار انحلال فوری ائتلاف غیرقانونی موسوم به بین المللی شد که بدون درخواست دولت دمشق و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تشکیل شده است.

سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود در حفظ و پاسداری از امنیت و ثبات بن المللی و اجبار کشورها

به اجرای قطعنامه های سازمان ملل بویژه در مبارزه با ترورسم عمل کند.

جنگنده های ائتلاف موسوم به بین المللی روز شنبه در جنایتی دیگر محله های مسکونی و منازل مسکونی شهروندان ساکن شهر رقه را با موشک های هدایت شونده هدف قرار داد و 43 زن و کودک سوری ساکن رقه را کشت و ده ها تن دیگر را زخمی کرد.

سوریه حدود 6 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب وبرخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است. 
کد مطلب : ۱۳۰۵۴۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.