۰

جزئیات حادثه تروریستی منهتن نیویورک + فیلم و تصاویر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
جزئیات حادثه تروریستی منهتن نیویورک + فیلم و تصاویر
به گزارش عصر تعادل، عصر سه‌شنبه یک خودرو وانت با ورود به خط وِیژه دوچرخه‌سواران و حرکت در مسیر مخالف، به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در جنوب غربی منهتن نیویورک کوبید و دست‌کم 8 نفر را کشت و 11 نفر را زخمی کرد.
پلیس نیویورک طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد، شخصی بیست و چند ساله، یک خودرو وانت را از یکی از فروشگاه‌هایی آمریکایی «هوم دیپوت» اجاره کرده و با آن گروهی از دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را زیر گرفته است.
 
راننده این خودرو وانت همچنین قبل از این‌که متوقف شود به یک اتوبوس مدرسه کوبید. وی مجهز به دو اسلحه پلاستیکی بود که در پی تیراندازی پلیس، از ناحیه شکم و ساق پا مجروح و به بیمارستان منتقل شد.


یک شاهد عینی در این‌باره به شبکه «ای‌بی‌سی» گفته است که شاهد بود وانتی سفید در کنار اتوبان «وست ساید» تخت گاز روی خط مخصوص دوچرخه سواری می‌راند و به شماری از مردم برخورد کرد.
او همچنین گفت صدای شلیک 9 یا 10 گلوله را شنیده است.

«جیمز اونیل» کمیسر ارشد پلیس نیویورک نیز گفته است، عباراتی، که این راننده خودرو پس از پیاده‌شدن بر زبان می‌راند نشان می‌دهد که این حادثه تروریستی است. روزنامه‌ «نیویورک‌پست» آمریکا نیز نوشت، مجری حمله منهتن قبل از خروج از خودروی وانت، شعار «الله اکبر» سر می‌داد.

نیویورک‌پست نوشت، این متهم «سیف‌الله سایبوف» و ازبکی‌تبار است که دارای 29 سال سن و از ساکنان ایالت فلوریدا است. وی در سال 2010 از ازبکستان وارد ایالات متحده شده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که یک کاغذ نوشته‌ای به زبان انگلیسی در خودروی مجری این عملیات تروریستی پیدا شده که تایید می‌کند که این شخص این حادثه را به نمایندگی از گروه داعش انجام داده است.
از سوی دیگر، «بیل دی پالسیو» شهردار نیویورک اعلام کرد، حادثه حمله با خودرو یک عملیات تروریستی است و دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد این حادثه در چارچوب طرح گسترده تروریستی درج می‌شود.
شهردار نیویورک از مردم این شهر خواست تا محتاط باشند و همچنین «نیروهای پلیس به صورت گسترده در سرتاسر شهر مستقر خواهند شد.»
از سوی دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مجری حمله نیویورک «شخصی روان‌پریش» و «بسیار مریض» است.
دونالد ترامپ همچنین در توییتر خود نوشته است که در واکنش به حمله نیویورک دستور سختگیرى‌ها بیشتر در برای ورود افراد به آمریکا را صادر کرده است.
کد مطلب : ۱۳۵۱۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.