۰

روحانی: ارتش سیاست را می‌فهمد اما در امور سیاسی وارد نمی‎شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۹
روحانی: ارتش سیاست را می‌فهمد اما در امور سیاسی وارد نمی‎شود
 حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم رژه روز ارتش، گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مصادف با شعبان، ماه پیامبر و میلاد ائمه اطهار و میلاد سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه اسلام و حضرت ولی عصر(عج) است و در تقارن با روز پاسدار است، را تبریک می‌گویم. 
اهم اظهارات روحانی به نقل از خبرگزاری‎ها به شرح زیر است:
*ارتشی و سپاهی برای کمک به مردم در راه صلح همواره در کنار هم و به دنبال اعتلای سرزمین‌مان بوده اند. من این روز را به همه پرسنل ارتش و همه ایثارگران و نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم. از آغاز انقلاب اسلامی کشورمان تا امروز هرکجا پیروزی صبر و مقاومت بوده نام ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار این مفاهیم ارزشمند وجود داشته است. ارتش با انگیزه انضباط اخلاق و آموزش کافی و سلاح‌های پیشرفته و مدرن همواره نیروی بازدارنده برای جمهوری اسلامی بوده است.
* وظایف ارتش در قانون اساسی همانند حراست از تمامیت ارضی، حفظ استقلال نظام و دفاع از کشور است، ارتش این وظایف را به خوبی فراموش نمی‌کند و سرلوحه برنامه خود قرار می دهد. ارتش با ابتکار و خلاقیت خود چه در دفاع مقدس و چه بعد از آن، در کنار سایر رزمندگان و آمادگی کافی نشان داده کشور در برابر توطئه‌ها دارای بازوی توامندی است.
* ارتش در مسیر قانون و انضباط وظایف خود را بدون منت انجام داده و در برابر وظایف خود از ملت و دولت جایگاهی نخواسته و در پی انجام وظیفه خود بوده است. ارتش با آنکه سیاست را خوب می‌فهمد در بازی‌های سیاسی وارد نشده و به دستور امام بخوبی عمل کرده است. گاهی نام ارتش با فساد در رژیم طاغوت همراه می‌شد اما امروز در هیچ فسادی نامی از امیران ارتش وجود ندارد. این به معنای پاکی و اخلاص ارتش است.
کد مطلب : ۱۳۷۹۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.