۰

رویترز: ترامپ تلاش‌ سران گروه ۷ برای دستیابی به یک اجماع را به بن‌بست کشاند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸
در این گزارش امده است: رئیس جمهور آمریکا که روز شنبه حضور خود را در نشست سران گروه هفت در لامالبه کانادا کوتاه کرد، شنبه شب اعلام کرد از نمایندگان خود در نشست گروه هفت خواسته است از تایید بیانیه مشترکی که سران این گروه تهیه کرده‌اند، خودداری نمایند. ترامپ با این کار تلاش‌های سران گروه هفت را برای دستیابی به یک اجماع شکننده میان آمریکا و شرکای تجاری اصلی این کشور در گروه هفت به بن‌بست کشاند.
شست سران گروه هفت در لامالبه در واقع اولین گردهمایی این گروه پس از اجرایی شدن تعرفه‌هایی بود که دولت آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم به بازار این کشور وضع کرده است به همین علت بحث درباره مسایل و اختلافات تجاری میان واشنگتن و شرکایش در گروه هفت اصلی‌ترین مسئله دستور کار این نشست بود.
دونالد ترامپ شنبه شب در توئیتر خود نوشت: «نخست وزیر کانادا در نشست‌های گروه هفت خود را مطیع و معتدل نشان داد و همه این کار‌ها را کرد تا پس از خروج من از نشست، در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کند حقوق گمرکی آمریکا اقدامی توهین آمیز است. ترودو فردی متقلب و ضعیف است. تعرفه‌های گمرکی ما پاسخی به حقوق گمرکی دویست و هفتاد درصدی کانادا بر محصولات لبنی است.»
نخست وزیر کانادا، که میزبان نشست دو روزه سران گروه هفت در استان کبک بود، در کنفرانس مطبوعاتی خود به تدابیری اشاره کرد که ممکن است کانادا ماه آینده در واکنش به اقدام آمریکا در اعمال حقوق گمرکی بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، اتحادیه اروپا و مکزیک وضع کند.
کد مطلب : ۱۳۹۵۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.