۰

در بندر مهم یمن چه می‌گذرد؟ پنتاگون: آمریکا دخالت ندارد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳
در بندر مهم یمن چه می‌گذرد؟ پنتاگون: آمریکا دخالت ندارد
تجاوز ائتلاف مذکور به بندر «الحدیده» یمن از چهار روز پیش آغاز شده و بر اساس اطلاعات منتشره از سوی رسانه های جمعی، متجاوزان از بمب های ممنوعه خوشه ای علیه مردم و کمیته های مردمی دفاعی در این کشور استفاده کرده اند.
 

میدل ایست آی در گزارشی نوشته است: الحدیده با خطر جدیدی مبنی بر احتمال سیطره کامل امارات و عربستان بر آن مواجه است. کنترل بر بندر الحدیده پیروزی بزرگی برای امارات است که تمایل دارد بنادر ساحل یمن و سواحل شاخه آفریقا را تحت کنترل خود درآورد.
شورای امنیت سازمان ملل عصر پنجشنبه در جلسه پشت درهای بسته خود درباره اوضاع یمن خواهان باز ماندن بندر الحدیده به رغم حملات نظامی به این بندر شد. این جلسه به درخواست انگلیس برگزار شده بود.

ایسنا دربارۀ نشست شورای امنیت و تحولات الحدیده نوشته است: در این نشست اعضای شورای امنیت خواهان باز ماندن بندر الحدیده به عنوان تنها گذرگاه اصلی امدادرسانی‌های غذایی و کمک‌های انسانی به یمن شدند.
پیشتر سوئد به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت از این شورا خواسته بود که پاسخی فوری به حملات در این بندر داده و زمانی را برای مذاکرات پیرامون خروج حوثی‌ها از بندر حدیده تعیین کند.
کد مطلب : ۱۳۹۷۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.