۰

پایان عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران- یاسوج/ جزییاتی از همه تلاش‌ها در این عملیات ۴ ماهه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از همه دستگاهها و نهادهایی که از ابتدای وقوع حادثه تاکنون همکاری و کمک کردند و در عملیات جستجوی پیکر جانباختگان این حادثه شرکت داشتند، تشکر می کنم. از فرمانداری‌های دنا و بویراحمد، هلال احمر، اوژانس و علوم پزشکی، سازمانهای امداد و نجات انتظامی، امنیتی و قضایی و پزشکی قانونی تشکر بعمل می آید.
فیلی تصریح کرد: از توان نیروهای مردمی و هیئت های کوهنوردی و ظرفیت هلال احمر تمام استانهای کشور در این عملیات استفاده شده است.
وی ادامه داد: در حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج آتش سوزی رخ نداده بود و جستجوی بافت ها را آسانتر کرده بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: پایان عملیات جستجوی پیکر جانباختگان پرواز تهران- یاسوج را اعلام می کنم. طی چند هفته منطقه محل سقوط پرواز تهران- یاسوج را قرق کرده و اقدام به پاکسازی منطقه خواهد شد و هر چیزی که در منطقه باشد جمع آوری و در محل حادثه دفن و یادمانی برای جانباختگان این پرواز ایجاد می شود.
علاوه بر این، سیدامان الله جهانبین رو دوشنبه، چهارم تیر ماه در نشست ستاد بحران استان افزود: از این تعداد 1260 نفر نیروی عملیاتی، 942 نفر نیروی امداد کوهستان هلال احمر، 60 نفر نیروی متخصص یخ و برف از فدراسیون کوهنوردی و 258 نفر از کوهنوردان محلی بوده اند.
وی اظهار کرد: 168 دستگاه خودرو، 4 فروند بالگرد در این عملیات بکارگیری شده است و در حال حاضر یک فروند در حال خدمات رسانی است. طی این مدت 352 سورتی پرواز در قالب 245 ساعت انجام شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 1385نفر توسط بالگرد جابجایی صورت گرفت و همچنین حمل بار به ارتفاعات و انتقال نیروها به سی سخت(شامل اجساد و وسایل امدادگران) 51هزار کیلوگرم انجام شد.
جهانیبن تصریح کرد: هم اکنون 6 نفر از نیروهای محلی و هلال احمر در محل سانحه پرواز تهران- یاسوج حضور دارند.
وی ادامه داد: چند روزی است که نیروهای امدادی در حال جستجو هستند و منطقه را جستجو می کنند اما چیزی پیدا نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: از همه دستگاههایی که در این حادثه کمک کردند از جمله مجمع نمایندگان استان، استاندار، فرمانداران شهرستانهای بویراحمد و دنا، نیروی مردمی ، نیروهای لشکری و کشوری، انظامی و انتظامی تشکر می کنم.
 پرواز شماره 3704 شرکت هواپیمایی آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه، 29 بهمن تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان از رادار خارج و سقوط کرد و امروز حدود 127 روز از این سانحه هوایی می‌گذرد.
کد مطلب : ۱۴۰۱۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.