۰

ايران مبدا ورود ترياك به اروپا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
معاون مقابله با عرضه تقاضا و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به این که کشور افغانستان در حال حاضر حدود ۹ هزار تن تریاک تولید می کند، افزود: بر اساس تحقیقات و آمارهای نیروی انتظامی ایران میزان تریاک تولید شده در افغانستان بسیار بیشتر از آمارهای جهانی اعلام شده است و حدود ۳۰ درصد از تریاک تولید شده در افغانستان برای ورود به اروپا از مسیر ایران گذر می کند.
وی با بیان این که هدف اصلی بازار تریاک، کشورهای اروپایی هستند، اظهار کرد: قاچاقچیان مختلف با عبور دادن مواد تولید شده در افغانستان و نفوذ به اروپا می توانند قیمت مصرف کننده مواد مخدر را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهند.
وی با اشاره به اقدامات مقابله‌ای ایران با قاچاق مواد مخدر، تصریح کرد: به واسطه اقدامات گسترده ستاد مبارزه با موارد مخدر در مرزهای مشترک ایران و افغانستان در حال حاضر هیچ کاروان قاچاق مواد مخدر توان ورود به کشور را ندارند و مواد مخدر تولید شده در کشور افغانستان در شرایط خاص از طریق کوله بار وارد کشور می شود.
وی با اشاره به اهمیت مرزهای دریایی کشور، توضیح داد: به دلیل مسدود بودن مرزهای خاکی بیشتر قاچاقچیان در حال حاضر از طریق مرزهای دریایی وارد کشور می شوند. مسیر دریای عمان به سمت اقیانوس هند و خلیج فارس به سمت غرب از جمله مهم ترین مسیرهای ورود مواد مخدر به داخل کشور هستند.
کد مطلب : ۱۴۰۹۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.