۰

جایگاه بانک مرکزی چیست؟!

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳
در مصاحبه معاونت قوه قضائیه در تاریخ 19/6/1397 آقای اژه ای بحث هایی را در مورد عملکرد بانک مرکزی قبل بیان کرد که اگر چه مردم آن را با گوشت و پوست خود لمس کرده بودند ولی حساسیت قوه قضائیه و پیگیری های آن جالب توجه بود.
او می گفت بانک مرکزی تخلفاتش نه تنها مربوط به اوایل سال 97 که از سالها قبل و به ویژه در سال 92 بوده است. تخلف بانک مرکزی در سال 1392 و وساطت آن در مورد یک مفسد اقتصادی و آزاد شدنش توسط بانک مرکزی خیلی عجیب بود!
سؤال این است که چرا قوه قضائیه تا کنون توضیحی نسبت به متخلفان آن زمان نداده بود که خود مصاحبه شونده به این ضعف اعتراف نمود. او می گفت پیدا کردن سرنخ ها و آقازاده ها از کف خیابان صورت می گیرد و اینکه تا کنون سؤال و جواب به معاونت و حتی رئیس بانک مرکزی هم رسیده است. اما سؤال بعدی که ایجاد می شود اینکه چرا ناگهان رئیس بانک مرکزی به مشاورت پولی رئیس جمهور منصوب می شود؟ آیا این از هماهنگی دستگاهها حکایت می کند؟ آیا این نشان از کمر همت بستن سه قوا برای بررسی مشکلات اقتصادی است؟
نکته دیگر هشدار وزارت اطلاعات نسبت به تاراج ارز و سکه کشور به بانک مرکزی و دولت بود که مورد توجه قرار نمی گیرد، چه کسی و چه کسانی مقصر اند؟ وزارت اطلاعات که از خود دولت است؟
چرا پیشگیری نمی شود؟ چرا ما در اداره همیشه بعد از وقوع واقعه اقدام می کنیم؟ آنهم اقدام ضعیف! چرا مجازات ها با جرم ها تطابق ندارد مگر مسئولان در کشور نیستند و یا در بین مردم نیستند چرا به شایعات توجه نمی کنند که بعضا درست از آب در می آید؟ چرا سفر های خارجی مسئولان رصد نمی شود؟
به هر حال اعتراف دستگاه قضا مبنی بر کم کاری از جانب ایشان خود قابل توجه است. امید است از این به بعد دیگر اوضاع عوض شود.
گیرم مدیری خطا کرد و خطایش محرز، سؤال این است که آنکس که او را به کار گمارده است مسئولیتی ندارد؟ این سوال پیش می آید که آنکس که چنین فرد خامی را بر سر بزرگترین مرکز اقتصادی کشور گذاشته چگونه باید توبیخ شود؟ و لا تؤتوالسفها اموالکم التی جعل الله لکم قیاما
هر چه بگندد نمکش می زنند وای به حالی که بگندد نمک
اینکه رئیس جمهور بار ها می گوید من به رئیس بانک مرکزی گفتم، آیا رئیس بانک مرکزی باید سفارش پذیر باشد؟ آیا با استقلال بانک مرکزی می خواند و همین می شود که او بر کارها دیگر اشراف ندارد.
چرا باید بانکه مرکزی ابزار دست دولت باشد؟
این وضعیت اقتصادی به وجود آمده که عده ای آن را ترفند دولت برای رفع کسری بودجه خود می دانند چراباید به قیمت خانه نشین کردن اکثریت قریب به اتفاق بیچارگان و ضعیفان باشد؟ تو را خدا این ها را سیاسی نکنید با مردم باشید که مردم ما بسیار صبور و قدرشناس هستند.
کد مطلب : ۱۴۳۲۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.