۰

اجرای فاز دوم طرح کاهش از فردا اجرا می‌شود/ جزییاتی از سخت‌گیرانه‌تر شدن معاینه فنی

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سالانه بين 4 تا 5 هزار تن از شهروندان تهراني بر اثر آلودگي هوا جان خود را از دست می‌دهند. از سوي ديگر، بر اساس گزارش بانك جهاني، شهر تهران سالانه ۲.۶ ميليارد دلار از آلودگي هوا خسارت می‌بیند. تبعات ناشي از آلودگي هوا در همه ابعاد اجتماعي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي نفس جامعه را بند آورده است. گويا ما در يك جنگ تمام‌عیار هستيم و خود از آن بی‌اطلاعیم.بر اساس جدیدترین گزارش بانک جهانی در خصوص آلودگی هوای تهران، کاهش سطح آلاینده ۲.۵ PM در شهر تهران به میزان غلظت آن در شهر نیویورک، هزینه اقتصادی سلامت را در حدود ۱.۶ میلیارد دلار کاهش خواهد داد.
طرح «كاهش» (کنترل آلودگی هوای شهر) با هدف‌گیری معاينه فني خودروها، آلايندگي اتوبوس‌ها (اعم از اتوبوس‌های سرويس ارگاني و حمل مسافر)، ناوگان حمل بار (اعم از وانت‌ها، کامیونت‌ها و کامیون‌ها) جهت كاهش آلودگي هوا پيگيري ميشود. لازم به توضيح است كه سیاست‌های كاهش آلودگي هوا با تأکید بر كاهش ذرات معلق تنظيم شده است. زيرا ذرات معلق مهمترین آلاینده شهر تهران هستند. به ‌ویژه ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون (۲.۵ PM) که عموماً ناشی از وسایل نقلیه موتوری، ناوگان خودروهای دیزلی، خودروهای سواری فرسوده دودزا و موتورسیکلتها هستند.
 
کد مطلب : ۱۴۳۶۵۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.