۰

وزير بهداشت : هر كسي كه به نظام ارجاع اعتقادي ندارد بايد برود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
وزير بهداشت : هر كسي كه به نظام ارجاع اعتقادي ندارد بايد برود
دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با اعلام این مطلب اظهار کرد: هر کسی اعتقادی به نظام ارجاع ندارد باید برود و مسئولیت خود را ترک کند و این مطلب را در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی نیز گفته‌ام. بنابراین کسی باید فعالیت کند که به نظام ارجاع اعتقاد کامل داشته باشد.

وزیر بهداشت استقرار نظام ارجاع را عاملی برای تقویت اقتصاد سلامت و کاهش هزینه ها عنوان کرد و افزود: نظام ارجاع مزیت های بسیار زیادی از جمله عدالت در دسترسی به خدمات سلامت دارد و اهمیت دادن به این موارد برای کشور مهم است، اما برای اداره و مدیریت نظام سلامت، حتما باید نظام ارجاع مستقر شود.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: بیمه سلامت برای هزینه های خود در سال جاری، سقف تعیین کرد، بخشی از هزینه ها را می توان با نظام ارجاع، کنترل کرد و نظام ارجاع می تواند مقدمه ای باشد تا گایدلاین ها(راهنمای بالینی) عملیاتی و نظارت ها تقویت شوند. 

وزیر بهداشت پیش زمینه اجرای نظام ارجاع را الکترونیکی شدن خدمات سلامت عنوان کرد و گفت: در حوزه بهداشت حتما باید اشکالات سامانه های پرونده الکترونیک سلامت اصلاح شوند. همچنین سامانه های بهداشت، درمان و آموزش، باید یکسان شوند چون هر حوزه ای نمی تواند برای خود سامانه های متعددی داشته باشد. 

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت الکترونیکی شدن خدمات حوزه های بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS) کامل و به معنای واقعی در کشور وجود ندارد و اگر سیستم اطلاعات بیمارستانی قوی و کاملی در کشور وجود داشته باشد، رییس دانشگاه و یا مسئولان به راحتی می توانند میزان منابع و مصارف را به دقت و با جزییات مشاهده و برای آن برنامه ریزی کنند.

 
کد مطلب : ۱۴۴۳۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.