۰

قدمت ۷۵۰ ساله وقف در اردبیل

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸
حجت‌الاسلام اکبر قیامی در نخستین همایش «وقف در علم و فناوری» در اردبیل افزود: برقراری عدالت اجتماعی یکی از محوری‌ترین برنامه‌هایی بوده که انبیای الهی با بعثت خود به دنبال پایه‌ریزی آن بوده و در این راستا راهکارهای مختلفی نیز از جمله پرداخت زکات، خمس و دیگر حسنات جاری از جمله وقف پیشنهاد شده است.وی بیان کرد: چنانچه در راستای ترویج فرهنگ وقف گام‌های اساسی برداشته شود، می‌توان در فقرزدایی و توجه به نیازهای روز جامعه به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف نیازمند احیا است، از نیت وقف بیش از ۲۰ نفر در حوزه‌های آموزشی، تعلیم و تربیت در استان اردبیل خبر داد.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی و نیازهای روز جامعه، ترویج وقف در راستای حل قسمت عمده‌ای از مشکلات جامعه راهگشا خواهد بود.
قیامی بر ایجاد وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه تأکید کرد و گفت: در راستای فقرزدایی نیز می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه و توجه مضاعف به حوزه علم و فناوری گام‌های اساسی برداشت و در این مسیر نباید از ظرفیت وقف‌های مشارکتی غافل شد.
وی یادآور شد: در احیای موقوفات تاکنون اقدامات ماندگاری انجام شده که از آن جمله می‌توان به مباحث حقوقی، ثبتی و ارتقای بهره‌وری با لحاظ دقت و سرعت لازم اشاره کرد تا آثار و برکات وقف را به خوبی به جامعه نشان داده و مردم نیز با این سنت نیکو آشنا شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: دانشجویان به عنوان چشم‌بینای جامعه با فرهنگسازی مناسب برای ترویج وقف پیشگام شده و برای فراگیرشدن این اقدام باید از توانمندی و ایده‌های نوین خود بهره گیرند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۵۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.