۰

نگرانی پوتین از توسعه نیروی فضایی آمریکا

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۶
نگرانی پوتین از توسعه نیروی فضایی آمریکا
به گزارش «عصر تعادل»، اینطور به نظر می‌رسد که ناتو و روسیه حوزه جدیدی برای رقابت و کشمکش بر سر آن دارند که فضا است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه هشدار داد، آمریکا فضا را به عنوان "تئاتر عملیات‌های نظامی" می‌بیند و توسعه نیروی فضایی آمریکا تهدیدی برای روسیه است. پوتین در نشست با مقام‌های دفاعی در سوچی گفت: «رهبری نظامی-سیاسی آمریکا علنا فضا را یک تئاتر نظامی در نظر می‌گیرد و قصد دارد تا عملیات‌هایی را در آنجا داشته باشد.»

او افزود: «ایالات متحده برای حفظ برتری استراتژیک در این زمینه در تشکیل نیروهای فضایی خود که در حال حاضر در مراحل آماده‌سازی عملیاتی هستند، سرعت داده است. کشورهای پیشرو در جهان به سرعت در حال پیگیری در توسعه سیستم‌های فضایی مدرن نظامی و ماهواره‌های دو منظوره هستند و روسیه نیز باید همان کار را انجام دهد. این اوضاع ما را ملزم می‌کند که در تقویت این گروه مداری و همچنین به طور کلی صنعت موشک و فضا توجه بیشتری داشته باشیم.»

پوتین تاکید کرد روسیه مخالف نظامی شدن فضا بوده است اما گفت: «هم‌زمان طیفی از رویدادها توجه بیشتری را به تقویت این گروه مداری و بطور کلی صنعت موشک و راکت فضایی می‌طلبد.»

رئیس‌جمهوری روسیه در نشست ماه گذشته شورای امنیت کرملین هم "به شدت" نسبت به "تلاش‌های ناتو برای نظامی‌سازی فضا" ابراز نگرانی کرده بود. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ناتو، فضا را "سلطه عملیاتی" پنجم برای این ائتلاف نظامی، در کنار حریم هوایی، زمینی، دریایی و سایبری اعلام کرد.

 
کد مطلب : ۱۴۵۷۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.