۰

معترضان کوتاه نمی‌آیند/ دسترسی به میدان نفتی رمیله همچنان ممکن نیست

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۳
معترضان کوتاه نمی‌آیند/ دسترسی به میدان نفتی رمیله همچنان ممکن نیست
به گزارش «عصر تعادل»، گزارش رسانه های عراقی حاکیست که جمعی از تظاهرکنندگان برای دومین روز متوالی از بامداد امروز چهارشنبه راه دسترسی به میدان بزرگ نفتی رمیله که نهمین میدان بزرگ نفتی جهان به شمار می رود را بستند.

میدان نفتی رمیله از نیمه غربی استان بصره آغاز شده و تا بخش شمالی کشور کویت امتداد دارد و در کویت به نام میدان نفتی «الرتقه» شناخته می شود.

به دلیل بزرگی این میدان نفتی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده و در حال حاضر شرکت های ایرانی در حال ساخت یکی از بزرگترین نیروگاه های تولید برق عراق با ظرفیت ۳ هزار مگاوات در ساعت، در این میدان نفتی هستند.

از ابتدای شروع اعتراضات مردمی در عراق در اول اکتبر گذشته (نهم مهرماه) تاکنون تظاهرکنندگان چند بار راه دسترسی به این میدان نفتی را قطع کرده اند.

قطع راه های دسترسی و تحصن های اعتراضی فقط به میدان رمیله مختصر نبوده بلکه تظاهرکنندگان در بصره میادین دیگر نفتی و بندر ام القصر را بارها در طول سه ماه گذشته بسته اند.

تظاهرکنندگان به بهانه وضعیت بد معیشتی و فساد و وجود آمار بالای بیکاری در بصره، اقدام به بستن راه های دسترسی و تحصن در برابر این میادین نفتی و بندر ام القصر می کنند.

همزمان در «ناصریه» مرکز استان ذیقار گزارش ها حاکیست که رقابت بین شماری از تندروهای معترض که خواهان فلج کردن حیات طبیعی در این استان هستند با اهالی و عشایر استان که بر بازگشت حیات طبیعی اصرار دارند، ادامه دارد.

جمعی از تظاهرکنندگان امروز چهارشنبه با محاصره اداره راهنمایی و رانندگی ذیقار، به اجبار مانع کار این اداره دولتی شدند.

این در حالیست که عشایر ذیقار در پاسخ به فراخوان آیت الله سیستانی برای جدا کردن نفوذی ها و تخریبگران از صفوف تظاهرات، از دو هفته قبل به خیابان آمده و خواهان بازگشت روال عادی زندگی به این استان و پایان خشونت ها شدند.

عشایر و اهالی ناصریه همچنین بر ضرورت گشایش مجدد مدارس و از سرگیری کار ادارات تاکید کردند امری که با اعتراض جماعت تندرو معترض مواجه شد.

در همین راستا سخنگوی وزارت برق عراق گفته است که به دلیل ادامه تحصن ها در برابر نیروگاه برق  «الزبیدیه» در استان واسط، امکان سوخت رسانی به این نیروگاه دچار مشکل شده است.

«احمد العبادی» اضافه کرده است که این امر باعث کاهش ساعت تامین برق برای استان های مرکزی عراق از جمله واسط، بابل، دیاله و بغداد شده است.

بسیاری از شخصیت ها و کارشناسان اقتصادی عراق از تظاهرکنندگان خواسته اند که از تحصن و قطع راه های دسترسی به مراکز اقتصادی و زیرساختی از جمله نیروگاه های تولید برق، میادین نفتی و بنادر و ساختمان های دولتی و دارایی های خصوصی خودداری کنند.

مرجعیت عالی دینی در خطبه جمعه گذشته تاکید کرد که شرط تحقق مطالبات در حفظ مسالمت آمیز اعتراضات است اما همچنان برخی گروه های تندور و بعضا باندهای خشونت وابسته به آمریکا و سعودی ها که به نام «باندهای جوکر» در عراق شناخته می شوند، بر به خشونت کشاندن اعتراضات مردمی اصرار دارند.
کد مطلب : ۱۴۶۱۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}