۰

کشتی جنگی ژاپنی ها در راه خاورمیانه

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۴
کشتی جنگی ژاپنی ها در راه خاورمیانه
به گزارش عصر تعادل ناوشکن ژاپنی برای شرکت در ائتلاف دریایی آمریکا عازم دریای عمان، دریای عربی و خلیج عدن شد.

یک ناوشکن ژاپنی امروز یک شنبه برای یک ماموریت دریایی و آنچه که تضمین آزادی ناوبری خوانده شده است عازم منطقه غرب آسیا شد. 

براساس گزارش فرانسه 24، ناوشکن «تاکانامی» از «بندر یوکوسوکا» در جنوب توکیو عازم دریای عمان، بخشهای شمالی دریای عربی و همچنین خلیج عدن شده است.

براساس گزارش رسانه‌های ژاپنی، 260 نیروی نظامی ژاپنی همراه این ناوشکن در این ماموریت شرکت خواهند کرد. 

ژاپن به تازگی و تحت فشارهای آمریکا تصمیم گرفت در ائتلاف دریایی آمریکا در منطقه برای حفاظت از تضمین عبور و مرور دریایی مشارکت کند. 

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در مراسم بدرقه به خدمه و افسران این ناو 4650 تنی گفت: تضمین امنیت کشتیهای مرتبط با ژاپن یکی از ماموریتهای شماست. 

پیش از این وزارت دفاع ژاپن از اعزام این ناو به منطقه در اوایل سال جاری میلادی خبر داده بود و گفته بود که این ناوشکن از تنگه هرمز، جایی که تمرکز عملیاتهای ائتلاف آمریکا است،  دور خواهد ماند.

اعزام این ناو ژاپنی به منطقه غرب آسیا در حالیست که صدها نفر از مردم این کشور روز جمعه با تجمع مقابل دفتر نخست وزیری در توکیو مخالفت خود را با اعزام این نیروها به خاورمیانه اعلام کردند. 

در این تجمع، معترضان با خود پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود، "نیروهای خوددفاعی ژاپن را به خاورمیانه نفرستید."
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۱۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}