۰

عصبانیت سریلانکا از رفتار آمریکا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۷
عصبانیت سریلانکا از  رفتار آمریکا
به گزارش عصر تعادل وزارت خارجه سریلانکا در اعتراض به ممنوعیت سفر فرمانده ارتش این کشور به آمریکا، سفیر واشنگتن را احضار کرد.

«دینش گوانواردنا» وزیر خارجه سریلانکا روز یک شنبه «آلینا تپلیتز» سفیر آمریکا در کولومبو را در اعتراض به اعمال محدودیت سفر از سوی واشنگتن برای ژنرال «شاوندرا سیلوا» فرمانده ارتش این کشور و خانواده وی احضار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، دولت آمریکا جمعه گذشته فرمانده ارتش سریلانکا و خانواده وی را از ورود به خاک آمریکا منع کرد. علت این تصمیم اتهاماتی در زمینه نقض حقوق بشر از سوی فرمانده ارتش سریلانکا در جریان جنگ داخلی این کشور است که در سال 2009 به پایان رسید.

این گزارش افزود: وزارت خارجه سریلانکا با احضار سفیر آمریکا مراتب اعتراض شدید این کشور را به واشنگتن ابلاغ کرده است و از واشنگتن خواسته است در تصمیم خود بازنگری کند. 

وزارت خارجه سریلانکا اتهامات و ادعاهای آمریکا در زمینه ارتکاب نقض حقوق بشر از سوی فرمانده ارتش این کشور را نیز رد کرده است. 

وزارت خارجه سریلانکا همچنین تاکید کرده است چنین اقدام بیهوده‌ای از سوی آمریکا شدیدا روابط میان دو کشور را پیچیده کرده و آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۱۴۸۷۹۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}