۰

عارف: اعضای رسمی فراکسیون امید مجلس ۱۰۲ نفر است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۵
عارف: اعضای رسمی فراکسیون امید مجلس ۱۰۲ نفر است
به گزارش عصر تعادل «محمدرضا عارف» رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان در نشست خبری مشترک با اعضای ستاد «ائتلاف برای ایران» درباره عملکرد فراکسیون امید صحبت کرد.

در ابتدای این نشست عارف گفت: راهبرد جریان اصلاحات در دهه ۹۰ وحدت در درون جبهه اصلاحات و حضور حداکثری در جریانات کشور بود.

رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان ضمن انتقاد از ردصلاحیت‌ها گسترده در انتخابات پیش‌رو افزود: بنای ما این بود که در درون جریان اصلاحات تصمیمات اتخاذ شده حدالمقدور اجماعی باشد به همین دلیل به‌رغم تصمیم شورای‌عالی سیاست‌گذاری، دست احزاب برای ارائه لیست باز گذاشته شد.

عارف یادآور شد: هرچند نظر شخصی من این بود که حضور حداکثری داشته باشیم اما به نظر جمعی تمکین می‌کنیم.

رییس فراکسیون امید مجلس دهم افزود: نفس حضور مردم در انتخابات یعنی پیروزی و اگر ما حضور جدی داشته باشیم و وظیفه ملی و شرعی خود انجام بدهیم، پیروز خواهیم بود و رای آوردن اعضای لیست مساله بعد است. در مورد لیست ائتلاف برای ایران هم من ۱۵ نفر عضو فعلی فراکسیون را تایید می‌کنم و افتخار می‌کنم به این پانزده نفر رای بدهم.

عارف تعداد اعضای رسمی فراکسیون امید را ۱۰۲ نفر عنوان کرد و توضیح داد: تاکنون به علت رعایت ملاحظه فراکسیون‌های دیگر، اسامی را اعلام نمی‌کردیم. اما در طول این چهار سال تلاش مان بر وفاداری به شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی که با آن در انتخابات پیروز شده بودیم، قرار داشت.

وی افزود: فراکسیون امید در مجلس دو رویکرد داشت. رویکرد اصلی همکاری و وحدت و یکپارچگی میان اعضای فراکسیون امید بود. رویکرد دوم هم همکاری با سایر فراکسیون‌ها بود. همانطور که می‌دانید برخی اعضای لیست امید از ابتدا کار مجلس اعلام کردند در فراکسیون مشارکت نمی کنند، اما توانستیم انسجام سایر اعضا را به خوبی حفظ کنیم و از همین بابت جا دارد تا از اعضای فراکسیون به خاطر احترام به رویکردی اجماعی و پیش بردن امور با انسجام تشکر کنم. امروز می‌توانم ادعا کنم این فراکسیون، منسجم ترین فراکسیون در همه ادوار مجلس شورای اسلامی بود.

رییس فراکسیون امید در موضوع رابطه این فراکسیون با نهادها و ارکان حاکمیت نیز گفت: راهبرد اصلی ما همکاری با دولت همراه با ارائه انتقادات جدی بود و تلاش کردیم در این مدت از تمام توان خود برای پیشبرد اصولی مسائل کشور به دولت کمک کنیم. همین راهبرد را با قوه قضاییه و نهادهای دیگر نیز داشتیم.

عارف، استراتژی دیگر فراکسیون امید را در مورد رابطه با مردم و موکلان خود دانست و افزود: در فراکسیون تصمیم گرفتیم به جای اینکه موکلان به سراغ ما بیایند، ما به سراغ آنها برویم. به عنوان مثال در حوزه تهران ما ۴ دفتر را در چهار شهرستان این حوزه تشکیل دادیم. همچنین در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران هم به شکل ادواری تعدادی از نمایندگان تهران به مناطق مراجعه می کردند. این روند بعد از تشکیل شورای شهر تهران و تشکیل مجمع ۵۱ نفره امید تهران با حضور اعضای شورای شهر تهران ادامه پیدا کرد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۱۴۸۸۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}