۰

اعتراضات کرونایی در انگلیس

تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۷
اعتراضات کرونایی در انگلیس
به گزارش عصر تعادل، البته کارشناسانی هستند که معتقدند رویکرد دولت متوازن و معقول است اما بیشتر آنها بر این باورند که دولت باید سیاست‌های شدیدتری را به اجرا گذاشته تا مانع شیوع بیشتر این ویروس شود .

بوریس جانسون دیروز پس از جلسه اضطراری دولت درباره نحوه مقابله با کرونا در انگلیس اذعان داشت که این ویروس فجیع‌ترین بحران بهداشت عمومی در یک نسل است. وی افزود که دولت از سیاست مهار کرونا عبور کرده و وارد مرحله کاهش سرعت شیوع این ویروس شده است.

نخست وزیر انگلیس از افرادی که علائم ویروس کرونا را مشاهده می‌کنند خواست تا دست کم ۷ روز خود را در خانه قرنطینه کنند. وی اعلام کرد که تمام اردوهای مدارس لغو می‌شود اما بر خلاف برخی کشورهای اروپایی مدارس را تعطیل نکرد.

پروفسور جیمی ویتوورث از مدرسه بهداشت و طب مناطق گرمسیر گفت: بر اساس شواهد سایر کشورها، واقعی‌ترین رویکرد این است که گردهمایی‌ها و اجتماعات عمومی لغو شود، لذا تعجب می‌کنم که هنوز سیاست قوی تری در این مقطع استفاده نشده است. 

جاناتان بل از دانشگاه ناتینگهام هم هشدار داد که سیاست دولت مبنی بر قرنطینه کردن افراد، چنگی به دل نمی‌زند. او با بیان اینکه علائم کرونا شبیه به سرما خوردگی است تصریح کرد که بر اساس سیاست دولت، افرادی که به طور بالقوه می‌توانند این ویروس را منتقل کنند، خود را قرنطینه نخواهند کرد.

جرمی هانت وزیر اسبق بهداشت انگلیس دیشب (پنجشنبه ۲۲ اسفند) در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی، شیوع کرونا را وضعیت اضطرار ملی توصیف و از سیاست کند دولت ابراز تعجب کرد.

او گفت که انگلیس تنها چهار هفته تا وضعیت ایتالیا فاصله دارد که بر اثر شیوع کرونا، کل کشور را قرنطینه کرد  .

با این حال پاتریک والانس مشاور عالی امور پزشکی دولت انگلیس می گوید که تصمیم دولت بر اساس مشورت با کارشناسان برجسته در امور اپیدمیولوژی ، مدل سازی ریاضی ، ویروس شناسی و پزشکی است.

وی عنوان کرد که سیاست انگلیس به معنای اشتباه بودن سیاست سایر کشورها نیست و بیشتر تدابیر پیش‌بینی شده برای رسیدن به یک هدف یعنی جلوگیری از شیوع کرونا است.

تاکنون ۵۹۰ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
رسانه‌ها امروز گزارش دادند که ۱۱ نماینده پارلمان انگلیس از ترس ابتلا به کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند. همچنین نتیجه آزمایش کرونا بازیکن سرشناس باشگاه چلسی و یک راننده مترو لندن مثبت اعلام شده است.

پاتریک والانس دیروز اذعان داشت که ارقام واقعی ابتلا به کرونا در انگلیس بیش از اعداد منتشر شده است. او پیش‌بینی کرد که بین ۵ تا ۱۰ هزار انگلیسی به این ویروس مبتلا هستند.

پروفسور کریس ویتی عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس هم پیش بینی کرده که حدود ۸۰ درصد مردم به کرونا مبتلا خواهند شد. او هفته گذشته توصیه کرد که دولت باید وارد مرحله دوم مقابله با کرونا شود.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی در پی شناسایی و اعلام ویروس کرونا به عنوان یک پدیده پاندمی (همه گیر)  مدارس و تجمعات بیش از ۵۰۰ نفر را لغو کرده‌اند. 
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا پاندمی (همه گیر) شده است.

شیوع این ویروس از ماه دسامبر ۲۰۱۹ (دی‌ماه) از استان هوبی چین آغاز شد و تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را براثر ابتلا به این ویروس از دست داده و بیش از ۶۷ هزار نفر بهبود یافته‌اند.
کد مطلب : ۱۴۹۹۵۸
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}