۰

العهد: حزب‌الله لبنان از زیرساخت‌ها و مراکز دولتی لبنان استفاده لجستیکی نمی‌کند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۷
العهد: حزب‌الله لبنان از زیرساخت‌ها و مراکز دولتی لبنان استفاده لجستیکی نمی‌کند
بیشتر رخدادها و اطلاعات نشان می‌دهد تمام اتهاماتی که علیه حزب الله لبنان درباره استفاده از مراکز دولتی برای اقدامات لجستیکی مطرح می‌شود اسناد و مدارک موثق ندارند و بخشی از تلاش برای محاصره حزب الله از نظر رسانه‌ای و مردمی به ویژه در میان افکار عمومی لبنان و در زمان کنونی است که گردشگران و اتباع لبنانی در خارج به مناسبت جشن‌های سال نو میلادی به لبنان می‌آیند.
عدم استفاده حزب الله از زمان تأسیس از این مراکز چند دلیل دارد. یکی اینکه این مراکز در معرض تجاوز رژیم صهیونیستی قرار نگیرند. چرا که مقاومت مراحل مختلفی را گذراند تا بتواند قدرتی را به دست بیاورد که مانع حملات دشمن صهیونیستی در داخل لبنان از جمله هدف قرار دادن زیرساخت‌ها شود.
از سوی دیگر تاریخ ثابت کرده که رژیم صهیونیستی نیازی به هیچ بهانه‌ای برای هدف قرار دادن زیرساخت لبنان نداشته است. همانطور که قبل از نبرد آزادسازی سال ۲۰۰۰ بارها حملاتی را به نیروگاه‌های برق، پالایشگاه‌های نفت و پل‌ها به عنوان واکنشی علیه عملیات نظامی حزب الله علیه سربازان و مزدوران اسرائیلی در جنوب انجام داد.
اسرائیل به عنوان‌ مثال سال اواسط سال ۱۹۹۹ نیروگاه برق "الجمهور" را در واکنش به قتل "عقل هاشم"، مزدور اسرائیل توسط مقاومت لبنان هدف قرار داد. این تجاوزات همزمان با اقدامات نظامی مقاومت در مناطق جنوب تکرار می‌شد. حتی قبل از تأسیس حزب الله نیز زیرساخت لبنان در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت که از جمله آن نفوذ گروهی از نظامیان اسرائیلی در سال ۱۹۶۸ به محوطه فرودگاه رفیق حریری و بمب گذاری و انهدام ۱۳ هواپیمای غیر نظامی بود. رژیم صهیونیستی این عملیات را اینگونه توجیه کرد که واکنشی به عملیات فلسطینی‌ها علیه پرواز شرکت "العال" اسرائیل در یونان بوده است.
تاریخ قدیم و جدید ثابت کرده که زیرساخت لبنان همواره در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. هدف آن تلاش برای فشار بر لبنانی‌ها جهت تسلیم شدن در برابر شروط دشمن و کوتاه آمدن از اراضی و آب‌های خود بوده است. مقاومت در لبنان مراحل زیادی را پشت سر گذاشت قبل از اینکه بتواند معادلات بازدارندگی را به خاطر داشتن سلاح "درهم شکننده توازن" تحمیل کند. این نامی است که دشمنان اسرائیلی بر این سلاح گذاشته‌اند و به خوبی می‌دانند چگونه به دست حزب الله رسیده است.
۱۵ فوریه ۲۰۱۰ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان معادلات مهمی را مطرح کرد که از جمله آن بود که اگر دشمن فرودگاه رفیق حریری در بیروت را هدف قرار دهد حزب الله در مقابل فرودگاه بین المللی بن گوریون در تل‌آویو  را هدف قرار خواهد داد و اگر اسرائیل نیروگاه‌های برق و بنادر لبنان را هدف قرار دهد حزب الله نیز نیروگاه‌های برق و بنادر رژیم صهیونیستی را هدف قرار خواهد داد.
این معادلات نشان می‌داد که مقاومت یک سلاح منحصر به فرد در اختیار دارد که دشمن آن را موشک‌های "حساس" می‌داند. در سال ۲۰۱۱ با شروع جنگ سوریه دشمن اسرائیلی چیزی را به اسم "جنگ بین جنگ‌ها" شروع کرد که هدف آن ممانعت از رسیدن سلاح "درهم شکننده توازن" برای مقاومت بود.
مقاومت توانست طی آن عملیات از تمام اقدامات و تجاوزات دشمن در سوریه عبور کرده و تهدید را به فرصت تبدیل کند و توانایی‌های موشکی و هوایی خود را تقویت کند. سید حسن نصرالله سال ۲۰۲۲ تأکید کرد که مقاومت موشک‌های خود را به موشک‌های حساس تبدیل کرده است و همچنین به تولید پهپادها می‌پردازد و مقدار عظیمی از این نوع سلاح در اختیار دارد.
مسئولان نظامی و امنیتی و حتی سیاستمداران اسرائیلی اذعان می‌کنند که حزب الله زرادخانه موشکی عظیمی دارد. آنها درباره لزوم ممانعت از افزایش چنین قدرتی در لبنان صحبت می‌کنند و می‌گویند که باید در مقابل این معضل دشوار بایستند چرا که هر گونه ضربه‌ای از سوی پایگاه‌های مقاومت احتمالاً منجر به یک جنگ وسیع می‌شود.
با توجه به این مسائل و حوادثی که رخ می‌دهد و دشمن به آن اذعان می‌کند مقاومت از طریق قدرت خود از زیرساخت در لبنان از جمله فرودگاه بین المللی بیروت محافظت کرد. مقاومت به عنوان بخشی از استراتژی خود از مراکز دولتی برای هر گونه اقدامات لجستیکی که ارتباطی با مسلح شدن یا انتقال سلاح داشته باشد استفاده نمی‌کند.
این سوال باقی می‌ماند که چرا رسانه‌های عربی این روزها چنین صحبت‌هایی را به راه انداخته‌اند. این بدعت است. دشمن فرصت را از دست داده است و هدف قرار دادن هرگونه مراکز دولتی لبنان تحت هر بهانه‌ای به معنای جنگ خواهد بود.
کد مطلب : ۱۵۳۸۸۲
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}