۰

اتحادیه عرب: شکست لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید خطرناک است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۶
اتحادیه عرب: شکست لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید خطرناک است
حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب درباره نقش این اتحادیه در لبنان و شکست در انتخاب رئیس جمهور گفت: این مسئله بسیار خطرناک است. من اکتبر به آنجا رفتم و درباره خطرات عدم انتخاب رئیس جمهور توضیح دادم و گفتم که این مسئله بر ثبات لبنان تأثیر می‌گذارد. اقتصاد این کشور دچار فروپاشی شده و اوضاع بسیار بد است. سیاستمداران لبنانی باید مواضع ملی را اتخاذ کرده و منافع کشور را در اولویت قرار دهند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما حکومت مشروع در یمن را تأیید می‌کنیم اما مداخله‌های منطقه‌ای باعث بی‌ثباتی شده است. جنگ داخلی و درگیری‌های نظامی در این کشور ادامه دارد و وبا و بیماری‌های دیگری در این کشور گسترش یافته و وضعیت اقتصادی وخیمی دارد.
حسام زکی همچنین درباره اوضاع سوریه گفت: وضعیت سوریه بسیار تأسف‌بار است. ما به عنوان اتحادیه کشورهای عربی در تمام نشست‌های بین‌المللی مربوط به سوریه به جز نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه شرکت نمی‌کنیم. دولت سوریه جدیت لازم را برای تعامل با مخالفان و برگزاری مذاکرات سازنده برای پایان بحران ندارد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۵۴۲۱۶
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}