۰

اوج‌گیری دوباره کرونا؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
اوج‌گیری دوباره کرونا؟
دکتر سید احمد طباطبایی ، با اشاره به افزایش شیوع کرونا در چین، گفت: کشور چین همیشه در گزارش‌های مربوط به کرونایی که ارائه می‌دهد، باعث شده که همه دانشمندان در زمینه قضاوت وضعیت شیوع و بهبودی بیماری در این کشور شک و شبهه داشته باشند. نمی‌شود که جمعیت بیش از یک میلیاردی، تعداد کرونایش به صفر برسد. البته چینی‌ها سیاست کرونای صفر را در پیش گرفته بودند و تبلیغات بین‌المللی هم وجود داشت که چینی‌ها کرونا ندارند یا بسیار کم شده است.                 کرونا در ایران دوباره بالا می‌رود؟
وی با بیان اینکه گاهی با افزایش شیوع کرونا در کشور‌های اروپایی، کشور ما هم بعد از یکی دو ماه تقلیدی از وضعیت آن‌ها داشت و شیوع بیماری در کشور ما هم افزایش می‌یافت، گفت: البته نمی‌توان این موضوع را بسط و گسترش داد و بگوییم که قطعا از چین هم این تقلید را خواهیم داشت. گرچه در مهر ماه هشدار‌هایی درباره اینکه ممکن است در آذر و دی ماه مجددا پیکی از کرونا را در کشور داشته باشیم، داده می‌شد، اما این مساله در کمیته علمی کرونا مورد اجماع نبود که آیا واقعا با این افزایش موارد ابتلا در آذر و دی ماه مواجه می‌شویم یا خیر؟. آنچه که مسلم است و نمی‌توان به آن شک کرد، این است که به هیچ وجه مردم توصیه‌های بهداشتی را فراموش نکنند؛ بحث فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در مجامع عمومی با ماسک، شست‌وشوی منظم دست‌ها و ... را رعایت کنند.               
کد مطلب : ۱۵۴۶۲۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}