۰

پیام ارز به خودرو چیست؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۲
پیام ارز به خودرو چیست؟
در هفته گذشته خودرو پرفروش پراید مدل ۱۱۱ در حدود ۲۵ میلیون تومان گران شد و به ۲۶۵ میلیون تومان رسید و پراید ۱۳۱ نیز افزایش ۱۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و با قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به فروش رفت.
 
بنا به این گزارش، در بین خودرو‌های پژو نیز پژو۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در حدود ۳۵ میلیون تومان گران شد و به ۴۷۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیز از ابتدای هفته تا امروز ۲۵ میلیون تومان گران شده و در حال حاضر ۴۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
 
در این میان، پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۹ رشد عجیبی را ثبت کرد و ۱۷۰ میلیون تومان گران شد و به قیمت یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان رسید.
 
دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ هم با افزایش ۳۵ میلیون تومانی، ۵۷۰ میلیون تومان قیمت خورد و دنا توربوپلاس دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ نیز از ابتدای هفته تا امروز ۲۰ میلیون تومان گران شده و ۶۴۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
 
گزارش‌ها نشان می‌دهد که تیبا ۲ مدل ۱۴۰۱ در هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان گران شد و به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز از ۲۸۰ میلیون تومان در ابتدای هفته گذشته به ۳۰۰ میلیون تومان رسید.                                           قیمت دلار با بازار خودرو چه کرد؟
این افزایش قیمت‌ها در حالی در بازار خودرو ثبت شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته گذشته، شرایط بازار ارز را عامل مهم افزایش قیمت‌ها دانسته بود.
 
سیدرضا فاطمی‌امین در خصوص علت افزایش قیمت خودرو گفته بود: نرخ ارز از پنج مسیر بر بازار‌های کشور تاثیر می‌گذارد. یکی بر روی مواد اولیه است. مثلا در خصوص محصولی مانند خودرو حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از قطعات آن را متناسب با نوع خودرو وارد کشور می‌کنیم. وقتی که قیمت دلار افزایش می‌یابد قیمت تمام شده خودرو نیز بالا می‌رود. اما این قیمت تمام شده با قیمتی که اکنون در بازار است متفاوت است.
 
وی اضافه کرده بود: نکته مهم این است که از این مسیر قیمت خودرو در بازار در حال افزایش نیست. ما امروز یک قیمت تولیدکننده و یک قیمت بازار داریم. قیمت بازار بعضا ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون بالاتر از قیمت تولید کننده است.
کد مطلب : ۱۵۴۶۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}