۰

اروپا با تحریم سپاه در معرض پهپاد‌های ایران قرار می‌گیرد/

تاریخ انتشار
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۴
اروپا با تحریم سپاه در معرض پهپاد‌های ایران قرار می‌گیرد/
 فواد ایزدی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفتگو با رویداد۲۴ درباره قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا می‌گوید: اروپایی‌ها با تحریم ایران مرتکب اشتباهی بسیار بزرگ می‌شوند که می‌تواند دردسر‌های زیادی را برای آنها داشته باشد. در واقع اروپا به دلیل درگیری شدید با روسیه از منابع انرژی این کشور محروم شده است. در چنین شرایطی درگیری با ایران دست آن‌ها را از منابع انرژی غرب آسیا هم کوتاه خواهد کرد که این موقعیت، چالشی بسیار جدی برای اروپایی‌ها به شمار می‌رود.
ایزدی می‌گوید: این را در نظر بگیرید، اروپایی‌ها با تحریم سپاه در حالی به آمریکا وابستگی انرژی خواهند داشت که علناً با ایالات متحده جنگ تجاری دارند تا بتوان اینطور گفت که خودشان را با دردسر‌های عظمیمی روبرو خواهند کرد.
او می‌گوید: اروپایی‌ها ادعا می‌کنند، ایران در جنگ با اوکراین پهپاد در اختیار روس‌ها قرار داده است. خب! اگر حرف‌شان درست باشد، با تحریم سپاه، خودشان را در معرض پهپاد‌های ایران قرار می‌دهند. درباره روی آوردن اتحادیه اروپا به این تصمیم جنجالی باید گفت، نماینده‌های اتحادیه اروپا تحت تاًثیر پول عربستان و لابی صهیونیسم هستند و به همین دلیل عامدانه وارد بازی‌ای شده‌اند که می‌دانند اصلاً به نفع مردم ساکن در کشور‌های اروپایی نیست.
ایزدی می‌گوید: ایران حتماً در واکنش به قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا، مقابله مثل و اقدام متقابل انجام خواهد داد تا دشمنان بدانند هر ضربه‌ای که به ما می‌زنند، با پاسخ قاطعی روبرو خواهد شد. البته سپاه پیش از این هم توسط آمریکایی‌ها تحریم شده بود و هیچ خللی در فعالیت‌های آنها به وجود نیامد. در واقع سپاه پاسداران ایران در هر شرایط و موقعیتی تلاش‌هایی را که لازم می‌بیند، انجام خواهد داد.
او می‌گوید: این را هم در نظر بگیرید که رایزنی و کار دیپلماتیک هم همیشه باید وجود داشته باشد و جدی گرفته شود اما نکته‌ای که مهم است، چیزی جز این نیست که اروپایی‌ها هیچ وقت قابل اطمینان نبودند. به عنوان مثال بعد از خروج ترامپ از برجام، اصلاح‌طلبان از ضرورت توجه به «برجامِ اروپا» حرف می‌زدند که نشان می‌داد آن‌ها هیچ شناختی از ماهیت و انگیزه‌های کشور‌های اروپایی ندارند. امیدوارم این اتفاق درسی باشد تا بدانیم، به هیچ وجه نباید به دشمنان همیشگی کشور اعتماد کنیم.
کد مطلب : ۱۵۵۵۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}