۰

فریاد "نمی‌توانم نفس بکشم" در آمریکا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۴
فریاد "نمی‌توانم نفس بکشم" در آمریکا
بر اساس تصاویری که از این تظاهرات منتشر شده، چندین تن از معترضان جنبش آنتی‌فا که مسلح به مواد منفجره بودند، هنگامی که توسط ماموران پلیس بازداشت می‌شدند جمله معروف جورج فلوید پیش از مرگش در زیر زانوی یک مامور پلیس، "نمی‌توانم نفس بکشم" را فریاد می‌زدند.
معترضان این گروه شنبه شب در تجمع در مرکز آتلانتا چندین خودرو را آتش زدند، مواد محترقه پرتاب کردند و پنجره‌های ساختمانها و فروشگاه‌ها را با چکش خرد کردند.
گروه اغتشاشگران ملبس به هودی مشکی و با صورتهای ماسک‌دار، دست به خرابکاری زدند و تصاویر منتشر شده از این ناآرامی‌ها نشان داد دست کم سه تن از آنها زمانی که توسط نیروهای پلیس برای دستگیر شدن روی زمین انداخته شدند جمله "نمی‌توانم نفس بکشم" را فریاد می‌زدند.
با این حال بر عکس جورج فلوید که در ماه مه 2020 به دست درک شووین، افسر پلیس شهر مینیاپولیس با گذاشتن زانو روی گردنش کشته شد، کسی از این معترضان به هنگام دستگیری کشته نشد.
به گزارش روزنامه دیلی میل، شش آشوبگر در جریان اغتشاشات شنبه شب در آتلانتا به دست ماموران پلیس دستگیر شدند اما هویت و اتهامات آنها اعلام نشده است.
پلیس آتلانتا فاش کرد،‌ برخی از دستگیر شدگان سابقه شرکت در تظاهراتهای قبلی را داشته‌اند. همچنین گزارش شده که بسیاری از شرکت کننده‌های در این تظاهرات ساکن شهر آتلانتا و حتی ایالت جورجیا نبوده‌اند و مخصوصا برای شرکت در تظاهرات به آنجا آمده بودند.
واحد پلیس آتلانتا اعلام کرد: ماموران پلیس آتلانتا با یک خرابکاری دسته جمعی علیه اموال مردم در چند نقطه از خیابان پیچ‌تری در این شهر برخورد کردند.
این واحد پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: "چندین فرد دستگیر شدند و نظم به فضای مرکز شهر بازگردانده شد. هنوز تحقیقات ادامه دارد و ما نمی‌توانیم جزئیات مربوط به ارقام دستگیری‌ها یا آسیب به اموال عمومی را در مقطع فعلی اعلام کنیم. ما در همین اوایل تحقیقات می‌توانیم بگوییم تمرکز ناآرامی‌ها صرفا بر تخریب پنجره‌های سه ساختمان و آتش زدن یک خودروی پلیس نبود. نیت آنها آسیب رسانی مداوم بود و این اتفاق نیفتاد."
برایان کمپ، فرماندار جورجیا خشونتهای شهر آتلانتا را محکوم و از افسران پاسخگو به ناآرامی‌ها تشکر کرد.
این فرماندار جمهوریخواه در توییتی نوشت: "خشونت و تخریب غیرقانونی اموال، اقدام اعتراضی نیست. آنها جرایمی هستند که در ایالت جورجیا تحمل نشده و به طور کامل تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت."
این آشوبگران در ابتدا به انگیزه اعتراض به قتل مانوئل استبان پائز تران، فعال 26 ساله حامی محیط زیست که روز چهارشنبه گذشته در آتلانتا توسط ماموران پلیس کشته شد تظاهرات کرده و هرج و مرج در بیرون ساختمان بنیاد پلیس ایجاد کردند.
بعد از آنکه فضای صلح آمیز اولیه تظاهرات در اعتراض به مرگ تران ناگهان تغییر کرد، اغتشاش شروع شد. تران پس از آن که به ادعای مقامات، به یک نیروی امنیتی ایالتی شلیک کرد، کشته شد.
انتهای پیام
کد مطلب : ۱۵۵۷۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}