۰

بایدن گیر کرده است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
بایدن گیر کرده است
دست به هر گوشهای از خانههای جو بایدن زده می‌شود، یک سند طبقهبندی شده جدید پیدا می‌شود. گویی فراموشی موضوعی نیست که با بالا رفتن سن رئیسجمهوری آمریکا رخ داده باشد و مسبوق به سابقه است. اسنادی حالا پیدا شده است که برخی از آنها مربوط به دوران سناتوری وی است. به نوشته روزنامه نیویورکتایمز، تیمی از وزارت دادگستری روز جمعه ۱۳ ساعت در اقامتگاه جو بایدن، رئیسجمهوری ایالات متحده در ویلمینگتون در پی اسناد محرمانه دیگر بودند. وکیل شخصی رئیسجمهور شامگاه شنبه گفت که بازرسان وزارت دادگستری روز جمعه چند سند که برخی از آنها طبقهبندی شده بودند، در اقامتگاه رئیسجمهوری آمریکا در ویلمینگتون، پس از بازرسی ۱۳ ساعته، کشف و ضبط کردند. تفتیش قابل‌توجه خانه رئیسجمهور مستقر توسط ماموران فدرال - به دعوت وکلای بایدن - وضعیت حقوقی و سیاسی رئیسجمهور را به طرز چشمگیری پیچیده کرد. این آخرین مورد از یکسری کشفیات که پیش‌تر منجر به تحقیقات ویژهای شده، بوده است.
 
به گفته باب بائر، وکیل جو بایدن، در جریان جست‌وجوی روز جمعه، شش مورد دیگر با علامتهای طبقهبندی شده به همراه محتوای تکمیلیشان پیدا شده است. برخی اسناد مربوط به دوران سناتوری وی و برخی دیگر از دوران معاون رئیسجمهوری وی بوده است. بائر اشاره نکرد که چه چیزی باعث جست‌وجوی بیشتر شده است و فقط گفت که وکلای رئیسجمهور پیشنهاد دادهاند که دسترسی به جست‌وجو را «به نفع پیشبرد روند تا حد امکان سریعتر» فراهم کنند. باب بائر گفت که بازرسان وزارت دادگستری جست‌وجو را از قبل با وکلای بایدن هماهنگ کرده بودند و وکلای شخصی رئیسجمهور و وکلای کاخ سفید در آن زمان حضور داشتند.
کد مطلب : ۱۵۵۷۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}