۰

اوکراین ضد حمله می‌زند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۷
اوکراین ضد حمله می‌زند؟
 تحلیلگران نظامی، می‌گویند کی‌یف برای پیروزی قاطعانه به سیستم‌های تسلیحاتی دیگری نیاز دارد. در حالی که روسیه برای یک جنگ طولانی آماده می‌شود، معلوم نیست آیا ظرفیت تولید صنایع دفاعی غرب می‌تواند سطح تولید را بالا نگه دارد یا خیر.
 
ایالات متحده و فنلاند در آستانه مذاکرات روز جمعه در پایگاه هوایی رامشتاین، بسته‌های کمک نظامی جدیدی به ارزش ۲.۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو (حدود ۴۳۰ میلیون دلار) را اعلام کردند؛ اما نتوانستند مسأله عدم ارسال تانک‌های لئوپارد آلمانی به اوکراین را حل کنند.
 
آخرین کمک‌های ایالات متحده شامل ۹۰ نفربر زرهی استرایکر (APC) و 59 خودروی جنگی بردلی (Bradley) با توپ‌های قدرتمند است؛ اوایل ماه جاری نیز ۵۰ بردلی دیگر به همراه خودروهای جنگی پیاده‌نظام فرانسوی و آلمانی وعده داده بود.
 
کُنرَد موزیکا، تحلیلگر دفاعی مستقر در لهستان در مصاحبه‌ای تلفنی با اشاره به بیش از ۱۰۰ فروند بردلی گفت: این قطعاً تأثیر تاکتیکی بر جبهه نبرد خواهد داشت.  گروهی متشکل از ۹ کشور اروپایی، از جمله بریتانیا و کشورهای بالتیک، روز پنجشنبه وعده دادند که توپخانه سنگین، پدافند هوایی، مهمات و خودروهای جنگی پیاده‌نظام و تانک‌های مورد نظر کی‌یف را تحویل خواهند داد.
 
غالب مذاکرات رامشتاین بر سر تأیید صادرات دوباره تانک‌های آلمانی لئوپارد به اعضای ناتو بود. هیچ نتیجه‌ای در روز جمعه حاصل نشد و این به دلایل تاریخی و سیاسی، برای برلین حساس است.
 
آندری زاگورودنیوک، وزیر دفاع سابق اوکراین، به رویترز گفته که معتقد است بالاخره برلین ارسال تانک‌ها را تأیید خواهد کرد؛ ادعایی که توسط آندری یرماک، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در تلگرام نیز تکرار شد. او گفت: ما قوی‌تر می‌شویم. هر چیزی را که تاکنون دریافت نکرده‌ایم، خواهیم گرفت.
 
زاگورودنیوک همچنین با اشاره به اهمیت کمک بزرگ مهمات، گفته که معتقد است این خودروهای جنگی پیاده‌نظام، تأیید آشکار برنامه ضدحمله کی‌یف است.
 
او گفت: سرعت مصرف مهمات به شدت بالا بوده و احتمالاً از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه است. ما شاهد ارسال توپ‌های ضد زره، خودروهای جنگی بردلی و نفربرهای استرایکر هستیم که نشانگر باور متحدانمان به قابلیت ضدحمله‌ای ما است. 
کد مطلب : ۱۵۵۷۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}