۰

وقتی وزارت ارشاد عقب‌نشینی می‌کند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۶
وقتی وزارت ارشاد عقب‌نشینی می‌کند
محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده و بازیگر سینما از توقف اکران فیلم‌ "خانه پدری" در گروه هنر و تجربه انتقاد کرد وگفت: من فکر می‌کنم اگر این شرایط و دخالت‌های گوناگون در سازمان سینمایی ادامه داشته باشد، اکران‌های گروه هنر و تجربه مفید و مستمر نخواهد بود.

محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده با سابقه سینما است که تاکنون در آثار موفقی همچون "دو زن"، "نیمه پنهان" و "واکنش پنجم" سرمایه گذاری کرده است. نیک‌بین در واکنش به توقف اکران فیلم "خانه پدری" گفت: اگر گروه‌ها و اشخاص بخواهند در روند اکران‌های گروه هنر و تجربه نیز دخالت کنند، این اکران‌ها مفید و مستمر نخواهد بود. به نظر من عده‌ای دائما در تلاش هستند تا استقلال در امور فرهنگی را از وزارت فرهنگ سلب کنند.

وی ادامه داد: اگر قرار است وزاتخانه‌ای به نام فرهنگ صاحب اختیار نباشد اساسا چرا این وزاتخانه وجود دارد؟ من فکر می‌کنم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پای تصیمات خود و تبعات آن ایستادگی کند.

نیک‌بین ضمن اشاره به تبعات روحی و مادی توقیف بی‌دلیل فیلم‌ها، تاکید کرد: «متاسفانه کسانی بدون تخصص و آگاهی و بر اساس نظر شخصی به توقیف فیلم‌ها می‌پردازند، از تبعات و نتایج آن برای اهالی سینما آگاه نیستند. فارغ از ضررهای مادی گسترده توقیف بی‌دلیل اکران فیلم‌ها در انگیزه و روحیه هنرمندان تاثیرات منفی زیادی برجای می‌گذارد که خود من نیز بارها آن را تجربه کرده‌ام. با اینکه هنرمندان خط قرمزها را می‌شناسد هر روز از سوی گروهی خط قرمز دیگری بر سینما سایه می‌اندازد.

محمد نیک‌بین که اخیرا تهیه‌کنندگی فیلم پرفروش "آتش‌بس دو" را نیز بر عهده داشته، تاکید کرد: «متاسفانه برچسب زدن و تفاسیر شخصی بلای جان سینمای ما شده است. البته وقایع و اتفاقات اخیر نشان داده است که ریشه این اتهامات و تفاسیر به کجا برمی‌گردد. با این وجود فکر می‌کنم تبعیت از قانون و جلوگیری از چنددستگی در اجرای آن تنها راه پایان دادن به این جریان است.»

با وجود انتقاد هنرمندان از تفاسیر و نظرات شخصی و غیرتخصصی درباره فیلم‌ها برخی از افراد در مجلس خواهان توقف اکران "خانه پدری" شده‌اند. مرتضی آقاتهرانی نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اکران فیلم "خانه پدری" در گروه هنر و تجربه گفته است: «مجلس درباره فیلم «خانه پدری» نظر دارد و محتوای آن را مناسب نمی داند و معتقد است این فیلم نباید از امتیاز اکران استفاده کند. آقا تهرانی تصریح کرده است :«این اتفاق بدی است که تاریخ یک ملت به جهت کج سلیقگی و یا عدم آگاهی مورد هجمه قرار گیرد به شکلی که نشان داده شود که چند نسل از پدران یک خانواده نگاه تبعیض آمیز و وحشیانه‌ای نسبت به زنان خود دارند.»
مرجع : آفتاب
کد مطلب : ۲۱۱۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.