۰

اوباما و روحانی به توافق هسته ای جامع رسیده اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
اوباما و روحانی به توافق هسته ای جامع رسیده اند
پایگاه دبکافایل می نویسد: واقعیت این است که باراک اوباما و حسن روحانی در مورد پیش نویس یک توافق جامع هسته ای به توافق رسیده اند. توافق در کیف قرار خواهد گرفت اگر رهبر ایران، حمایت جامع خود را از آن اعلام کند.

پنج سال است که اوباما کانال گفتگوها را با ایران باز کرده است. او تنها محتوای گفتگوهای خود را از اسرائیل پنهان نکرده است بلکه عربستان سعودی و امارات را نیز در جریان محتوای گفتگوهای خود قرار نداده است. اسرائیل در همان زمان به واشنگتن پیشنهاد کرد تا اطلاعات ایران را ارائه کند اما این پیشنهاد رد شد.

در همین حال، رقبای انتخاباتی نتانیاهو و مخالفان او، وی را متهم کرده اند که روابط اسرائیل با ایالات متحده آمریکا را به خطر انداخته است.

فیلیپ گوردون مدیر خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه برای دیدار با دوتن از مقامات رژیم صهیونیستی، یوال استینتیز و یوسی کوهن وارد سرزمین های اشغالی شد.

هفته گذشته بود که دولت آمریکا اعتراف کرد اطلاعات آمریکا در سقوط دولت یمن و تسلط حوثی های مورد حمایت ایران نقش داشته است.

خارج از حلقه همکاری های اوباما و ایران، اسرائیل ممکن است به همان اندازه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد یمن، سوریه و عراق با آمریکا تمایل داشته باشد. نتانیاهوی اسرائیلی تنها دشمن سیاست خاورمیانه ای اوباما نیست. رهبران دیگر روابطی بدتر با اوباما دارند. به طوریکه عبدالفتاح السیسی حتی حاضر به صحبت کردن با اوباما در دفترش نشده است.
مرجع : دیده بان
کد مطلب : ۲۸۳۰۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.