۰

ارتش 20 میلیونی

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
ارتش 20 میلیونی
اربعین حسینی به سیاق ۱۳۷۵ سال گذشته معجزه آفرید و شور حسینی، جهانی‌ترین و بزرگ‌ترین اجتماع بشری را تنها در چند کیلومتری بزرگ‌ترین میادین جنگی حال حاضر جهان (علیه جنایتکاران داعشی دست‌پرورده آمریکا و متحدانش) پدید آورد. اگرچه رسانه‌های زنجیره‌ای غربی در اقدامی کاملا از پیش برنامه‌ریزی شده بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان اسلام در سال ۱۴۳۶ هجری قمری را که عظیم‌ترین گردهمایی سال ۲۰۱۴ نیز محسوب می‌شد در لحظه وقوع بایکوت کردند اما ابعاد این رویداد همانند دیگر سوگواره‌های اربعین طی چند سال گذشته آنقدر بزرگ بود که بی‌شک ظرف روزهای آتی جهان سلطه را وادار به اعترافی دیگر خواهد کرد. مقامات استان کربلا دیروز اعلام کردند، تعداد زائران عراقی و خارجی که وارد کربلا شده‌اند، تا روز شنبه(اربعین) به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده است. این جمعیت بزرگ در حالی خود را به کربلا در قلب یک کشور جنگ‌زده رساندند که قلب این امت واحده تنها برای امام حسین(ع)، یاران شهیدش در واقعه عاشورا و اسرای کربلا می‌تپید.

همچنین جمال‌الدین الشهرستانی، مسئول روابط عمومی آستان مقدس امام‌حسین(ع)خبر داده بود تعداد زائران ایرانی تا ظهر روز جمعه بیش از یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار نفر بوده است. طبق آخرین گزارش‌ها زائران خارجی از ۶۰ ملیت مختلف از قاره‌های آسیا، آمریکا، آمریکای جنوبی، آفریقا، اروپا و اقیانوسیه به کربلا مشرف شده و بر تربت پاکش سجده کردند. حدود ۴ میلیون نفر از این تعداد، زائرانی بودند که از خارج عراق وارد شده بودند. ایران، پاکستان، بحرین، عربستان، لبنان، کویت و هند در رأس این کشورها بودند. گروه‌های زائر از اروپا، آمریکا، استرالیا و کانادا نیز از جمله زائران اربعین حسینی از کشورهای غربی بودند. با توجه به سیل خروشان جمعیت به سمت حرمین مطهر تا واپسین ساعات چهلمین روز شهادت سالار شهیدان، قطعا رکورد اربعین سال گذشته (۲۰ میلیون نفر) در برپایی بزرگ‌ترین اجتماع بشری تاریخ در یک روز و در یک نقطه شکسته شده است.


سلام نظامی به زائران امام حسین!

اما آنچه پیام این حرکت بزرگ را حتی از سال گذشته مهم‌تر جلوه می‌دهد، پاسخی قاطع است به قدرت‌های غربی و مزدوران تکفیری‌شان در بین‌النهرین و شام؛ چه کاخ سفید و متحدان عبری - عربی - غربی‌اش که خیال اشغال مجدد عراق و حمله نظامی به شام را در سر می‌پرورانند، چه تروریست‌هایی که پیشاپیش برای مسلمان‌کشی به منطقه اعزام کرده‌اند. پایگاه المسله در این باره نوشت: «برگزاری مراسم اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا و در بین تدابیر شدید امنیتی و تضمین امنیت زائران، پیام روشنی به گروه تروریستی داعش است مبنی بر اینکه شکست آنان در خاک عراق اجتناب‌ناپذیر خواهد بود». در سایه تهدیدهای امنیتی تروریست‌ها که امسال به دلیل حضور گروهک داعش به اوج خود رسیده است، ۱۵۰ هزار نیروی ارتش، پلیس، امنیتی و مردمی ماموریت تأمین امنیت مناطق مختلف استان کربلا و اطراف آن را بر عهده داشتند که این مأموریت با توجه به پیاده‌روی چندکیلومتری زائران از نقاط مختلف به سوی کربلا دشوارتر شده بود. یکی از جلوه‌های امنیت اربعین امسال، خدمت سربازان مأمور تأمین امنیت زائران به آنها در مسیرشان به سوی کربلا بود که سعی می‌کردند از هر راهی به زائران امام‌حسین(ع) خدمت کنند از جمله با سلام و ادای احترام نظامی به آنان.

در همین ارتباط نیروهای امنیتی عراق از ۴محور امنیت کربلا را زیر نظر گرفته و این شهر را به ۹ منطقه امنیتی تقسیم کرده و در ورودی‌های اصلی آن صدها ایست بازرسی مجهز به دستگاه‌های کشف و ضبط مواد منفجره برپا کرده بودند. «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق در تمام مدت در کربلا به سر می‌برد و بر امنیت شهر نظارت مستقیم داشت.

«عقیل الطریحی» استاندار کربلا زیارت امسال را استثنائی برشمرده و گفت: «زائران، داعش را به چالش کشیده و بزرگ‌ترین مراسم اربعین را برپا کردند». «حسن الراشد» وزیر ارتباطات عراق نیز گفت: «پیروزی‌های نیروهای عراقی در جرف الصخر بر حضور میلیونی زائران اربعین در کربلا تاثیر زیادی داشت». پلیس کربلا از خنثی‌سازی ۲ بمب جاسازی شده در ۲ خودرو در مسیر زائران امام حسین(ع) خبر داد. روز جمعه نیز برخورد ۷ خمپاره در اطراف کربلا، هیچ‌گونه خسارت جانی در بر نداشت.

تامین امنیت زائران اربعین امسال با مشارکت وزارت‌های دفاع و کشور و نیز مسؤولان محلی کربلا، نجف و بابل به مثابه شکست داعش است. مسؤولان عراقی برای تامین امنیت زائران در مسیر بازگشت از مراسم اربعین نیز تدابیر زیادی را در نظر گرفتند از جمله اینکه صدها دستگاه وسیله نقلیه را در کربلا مستقر کرده‌اند تا نقل و انتقال زائران به سهولت انجام شود. شکست تروریست‌های تکفیری در رخنه به حصار امنیتی مستحکم پیرامون استان کربلای معلا که به شلیک موشک کاتیوشا از خارج مرزهای اداری استان کربلا منجر شد، اوج ضعف و حقارت تکفیری‌ها و اقتدار نیروهای امنیتی و مردمی عراق را بیش از پیش آشکار کرد.

شکست تبلیغاتی غرب

در این حال خبرگزاری‌های غربی هم که تلاش می‌کردند به جای توصیف عظمت مراسم به برجسته‌سازی اتفاقات منفی بپردازند با شاهکار امنیتی مشترک ایرانی‌ها و عراقی‌ها مایوس شدند. مثلا فرانس‌پرس تنها توانست ۲ خبر منفی از حماسه اربعین امسال را روی خروجی خود قرار دهد: «در حمله خمپاره‌ای به کربلا همزمان با حضور میلیونی در این شهر، یک نفر کشته شد.» و «چهار زائر بر اثر ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق کشته شدند».

نباید فراموش کرد حضور این تعداد انسان در شرایطی محقق شده است که امکانات لجستیکی، ارتباطی و خدماتی عراق در جنگ نفسگیر ۸ ماهه با مزدوران تکفیری بشدت افت کرده است و برخی محورهای انتقال جمعیت به نجف و کربلا در تیررس حملات داعش در مرکز و شرق عراق قرار دارد.

برجسته‌سازی حمله خمپاره‌ای به زائران از سوی غربی‌ها درحالی صورت می‌گیرد که تامین امنیت ۲۰ میلیون زائر، یکی از شاهکارهای امنیتی دولت عراق است که با همراهی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و این کار از چند ماه پیش با صدور فتوای مرجع عالی شیعیان عراق برای تشکیل ارتش مردمی در مناطق شیعه‌نشین شروع شد و با اجرای چندین عملیات بویژه عملیات جرف‌الصخر در اوایل محرم به بار نشست و در واقع امنیت کنونی و پیش از این امنیت مراسم عاشورا مرهون اجرای همین عملیات بوده است که این واقعیت‌ها در خبرگزاری‌های غربی به کلی مسکوت گذاشته شد. از طرف دیگر زائران خارجی شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی با ابراز رضایت از شرکت در این همایش بی‌نظیر تاکید کردند اوضاع امنیتی عراق بر خلاف شایعه‌پراکنی و جوسازی رسانه‌های مغرض، باثبات بوده است. در این راهپیمایی و در مسیرهای مختلف، راهپیمایان شعار «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» سر دادند که این شعار می‌تواند واکنشی به اختلاف‌افکنی و نقش‌آفرینی منفی برخی کشورهای منطقه باشد. در مسیر راهپیمایی نیز تابلوهایی که روی آن روایاتی درباره اهمیت وحدت مسلمین نوشته شده، نصب شده بود؛ توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری درباره وحدت مسلمین از جمله مواردی بود که در مسیر راهپیمایی به‌طور قابل توجهی روی بنرهای نصب شده در مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد.

تشکر حیدر العبادی از زائران و نیروهای امنیتی

حیدر العبادی نخست وزیر عراق، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تسلیت خود به مردم و زائران امام حسین(ع) به مناسبت اربعین، از همکاری آنان با پلیس و همچنین نیروهای امنیتی عراق برای تأمین امنیت مناسب اربعین تشکر کرد.

نخست‌وزیر عراق با خطاب قرار دادن نیروهای مسلح و امنیتی این کشور، از آنان خواست «بالاترین سطح هشیاری و احتیاط را در پیش بگیرند تا علاوه بر ناکام ماندن تهدیدها و طرح‌های تروریستی، جان زائران حفظ شود». او همچنین خواستار آماده شدن مسؤولان و وسایل نقلیه برای بازگرداندن زائران از کربلا به دیگر نقاط شد.

جلوه صاحب «هل من ناصر ینصرنی»

خبرگزاری تسنیم در روایتی زیبا از مراسم دیروز کربلا نوشت: «تروریست‌های تکفیری که امروز نام داعش را بر خود گذاشته‌اند، طی روزهای اخیر تلاش‌های بیهوده‌ای را برای تاثیرگذاری بر بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین همایش محبان اهل بیت(ع) در جهان انجام داده‌اند تا به زعم خود با ایجاد رعب و وحشت در میان آنها، مانع برگزاری راهپیمایی میلیون‌ها زائر دلسوخته و دلداده صاحب هل من ناصر ینصرنی شوند اما همه تلاش‌ها و توطئه‌های آنها به صخره پولادین و استوار اراده و ایمان و معرفت محبان اهل بیت(ع) برخورد کرده و نقش بر آب شد تا جایی که تکفیری‌ها با وجود استفاده از شیوه‌های مختلف برای ایجاد رعب و وحشت در میان زائران همچون بمبگذاری در داخل دیگ‌های غذاخوری زائران، ‌شلیک موشک و خمپاره، کار گذاشتن بمب در جاده‌های عبوری زائران پیاده و... در رسیدن به اهداف پلید و شیطانی خود ناکام ماندند و حتی ایجاد جنگ روانی و تبلیغاتی آنها و پخش اخبار دروغ و بی‌اساس از طریق رسانه‌های همسو با خود همچون خبر دروغ شلیک موشک و خمپاره به نزدیکی حرم امام حسین(ع) هیچ تاثیری بر روحیه، عزم و اراده شکست‌ناپذیر پیروان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نگذاشت».

تکذیب شهادت ۵ زائر ایرانی

خبر شهادت ۵ زائر ایرانی در ایام اربعین تکذیب شد. به گفته مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت، شب اربعین(جمعه شب) حمله خمپاره‌ای در حد فاصل نجف تا کربلا رخ داد که خوشبختانه هیچ یک از زائران ایرانی ایام اربعین طی این حادثه آسیب ندیدند. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شهسواری همچنین به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت گفت: «اعلام خبر شهادت ۵ زائر ایرانی از قول اینجانب که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شده، مربوط به فروردین سال ٩١ است که بنده مسؤولیت اداره کل عتبات سازمان حج را عهده دار بودم». او با اشاره به تماس تلفنی دیروز خود با دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق درباره پیگیری حادثه اخیر، تصریح کرد:«خوشبختانه در حادثه تروریستی جمعه شب در استان کربلا هیچ یک از زائران ایرانی آسیب ندیدند».

کشف ۱۶ سکوی موشکی تکفیری‌ها

وزارت دفاع عراق روز جمعه با صدور بیانیه‌ای از کشف و ضبط ۱۶ سکوی پرتاب موشک تکفیری‌ها به منظور هدف قرار دادن زائران اربعین حسینی خبر داد و تاکید کرد موشک‌ها آماده شلیک بودند. نیروهای اطلاعات نظامی وابسته به عملیات «فرات الاوسط» موفق شدند یک روز پیش از اربعین امام حسین (ع)، ۱۶ مقر پرتاب موشک واقع در پشت تپه‌های «الطار» واقع در کربلا را کشف و ضبط کنند.
کد مطلب : ۳۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.