۰

نیروی زمینی به عدن اعزام نکرده‌ایم

تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
نیروی زمینی به عدن اعزام نکرده‌ایم
عادل جبیر سفیر عربستان در آمریکا در سخنرانی با اشاره به اینکه کشورش هنوز به عدن نیروی زمینی اعزام نکرده ولی این گزینه روی میز است.

این درحالی بود که امروز رسانه‌های نزدیک به دولت عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری این کشور در حمله به یمن مدعی بودند که نیروهای زمینی این کشور در حال هلی برد در شهر عدن هستند.

روز گذشته نیروهای ارتش با کمک کمیته‌های مردمی توانستند نیروهای طرفدار رئیس جمهور فراری یمن را از شهر عدن فراری دهند که در یک ماه اخیر به پایگاهی برای دولت در تبعید عبد ربه هادی منصور بدل شده بود.

وی با ادعای اینکه ریاض اجازه قدرت‌یابی به انصارالله در یمن را نخواهد داد، افزود: عربستان سعودی به دنبال جنگ طایفه‌ای نیست.

سفیر عربستان در ادامه این سخنرانی با تکرار ادعاهای تکراری درباره دخالت ایران در امور داخلی یمن و بدون اشاره به دخالت‌ نظامی کشورش در یمن و بهره گیری از تروریست‌های القاعده‌ای برای مقابله با انقلابیون یمن تاکید کرد که عربستان سعودی به دنبال دستیابی به پیروزی کامل در نبرد هستند.

وی مدعی شد که عملیات نظامی عربستان از حمایت داخلی برخوردار است و ابراز داشت که ریاض اجازه نمی‌دهد گروهی شبیه به حزب الله در نزدیک مرزهایش در یمن تشکل شود.

عادل جبیر با بیان اینکه حملات هوایی عربستان به یمن در روزهای آتی ادامه خواهد یافت اظهار داشت که ما در زمانی که علی عبدالله صالح در قدرت بود، مجبور به همکاری با وی بودیم.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۳۴۰۷۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.