۱

انعکاس سفر اردوغان در رسانه‌های غربی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
انعکاس سفر اردوغان در رسانه‌های غربی
سفر روز گذشته رئیس جمهور ترکیه به ایران، بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی داشته است.

وب سایت آلمانی دویچه وله (DW) گزارش این سفر را زیر عنوان "ایران و ترکیه بر توقف جنگ در یمن توافق کردند" تنظیم کرده می نویسد: ترکیه و ایران توافق کردند که راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری های یمن ضروری است. اروغان، رئیس جمهور ترکیه در خلال روابط دوجانبه رو به وخامت دو کشور با همتای ایرانی خود در تهران دیدار کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) به جنبه اقتصادی این سفر توجه کرده و تیتر "رئیس جمهور ترکیه طی دیدار رسمی از ایران به دنبال روابط اقتصادی نزدیکتر بود" را برای خبر خود برگزیده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: رئیس جمهور ترکیه در خلال سفر روز سه شنبه خود به تهران، به دنبال روابط اقتصادی عمیق تر با ایران و یافتن زمینه های مشترک در خصوص ناآرامی های خاورمیانه بود حتی در شرایطی که این دو رقیب دیرینه برای تاثیرگذاری بر نتیجه جنگ های یمن، سوریه و عراق رقابت می کنند.

روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian) نیز این سفر را در خبری زیر عنوان "روحانی در شرایطی با اردوغان دیدار کرد که درگیری های منطقه، روابط ایران و ترکیه را تیره ساخته است" منعکس می کند.

گاردین نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود در تهران دیدار کرد؛ دیداری که در خلال اختلافات سخت بین دو کشور درمورد درگیری های منطقه به ویژه جنگ داخلی سوریه و حمله تحت رهبری عربستان به یمن، انجام شد. اردوغان در این سفر همچنین با آیت الله خامنه ای، رهبر ایران دیدار و گفتگو کرد.

 

  

 

  

 

مرجع : جام نیوز
کد مطلب : ۳۴۸۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.