۰

وزیر بیکاران هستم

تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
وزیر بیکاران هستم
علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم رونمایی از ۲۳۴ عنوان استاندارد آموزش شغلی و شایستگی در حوزه های انرژی نو با اشاره به اینکه عمده ترین مشکل بیکاری کشور عدم مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی است گفت: وزیر بیکاران هستم و تنها خبر خوش من برای کارگران ایجاد شغل است.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از طریق کاریابی‌ها برای فعالیت معرفی شدند گفت: ۱۰۰ هزار نفر از آنها به دلیل نداشتن مهارت از فعالیت انصراف دادند. حدود ۴ درصد از فارغ التحصیلان کشور متناسب با بازار کار تحصیلات کسب کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ایجاد مشاغل نو و جدید در مشاغل سخت گفت: ظرفیت ایجاد ۳۰ هزار شغل در رشته it در طول سال با کمترین تحرک وجود دارد که در تلاشیم با بهره مندی از ظرفیت های ایجاد شده بخشی از مشکلات بازار کار را تسهیل بخشیدم.

ربیعی با اشاره به اینکه محور اصلی ایجاد اشتغال در این دولت اشتغال بزرگ ، بنگاه کوچک است ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای باید نقش اساسی در بنگاه های خرد و کوچک ایفا کند و با توجه به تأکیدات رئیس جمهور بحث مهارت افزایی را به منظور حل مشکل بیکاران در دستور کار داریم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به بن کارت آموزشی رایگان خانواده برای خدمات آموزشی اشاره کرد و گفت:با همکاری شرکت رایتل با ارائه آموزش های مجازی فنی و حرفه ای از طریق شرکت های رایتل آموزش های سیار در حاشیه شهرها را در دستور کار داریم.

وی در ادامه به توزیع سبد امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: در صورتی که از محل هدفمندی یارانه ها منابعی باقی بماند، مابقی اقلام سبد امنیت غذایی را توزیع خواهیم کرد در حال حاضر مواد پروتینی این سبد توزیع شده است. امسال در نظر داریم بیمه کارگران ساختمانی را به اتمام برسانیم. بیشترین صدمات ناشی از کار مربوط به کارگران ساختمانی است و سعی ما براین است که تا پایان سال ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

به گزاش تسنیم، در دومین روز از هفته کارگر در مراسمی از ۲۳۴ عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی در حوزه‌های انرژی‌های نو، گیاهان دارویی،‌داروهای گیاهی و طب سنتی ,طرح باشگاه مجازی آموزش مهارت و یادگیری دانش‌بنیان امید و بن‌کارت‌ آموزش مهارتی رایگان به کارگران و خانواده‌هایشان رونمایی شد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۳۷۶۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.