۰

پاسخ قاطع وزیر: فیلتر تلگرام شایعه است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
پاسخ قاطع وزیر: فیلتر تلگرام شایعه است
طی روزهای گذشته در فضای مجازی بحث‌های مختلفی درباره فیلتر‌شدن شبکه اجتماعی تلگرام در آینده نزدیک مطرح و از سوی کاربران مطالب متعددی منتشر شد به گونه ای که حتی وزیر ارتباطات نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی به ارائه‌ی توضیحاتی در این باره پرداخت.

در مطلبی که بر روی شبکه اجتماعی کلوب به نقل از وزیر ارتباطات آمده می‌خوانیم:« متاسفانه در شبکه های اجتماعی شایعاتی درباره محدودیت یا فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام توسط وزارت ارتباطات منعکس شده است.

این مطالب صرفا شایعه بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد. بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات هیچ برنامه ای برای محدودسازی شبکه‌های اجتماعی نداریم و به کاربرد این شبکه ها در زندگی روزمره واقفیم و در طی این مدت همواره پیگیر تداوم فعالیت شبکه های اجتماعی نیز بوده ایم. در ضمن از کاربران عزیز تقاضا دارم تا حصول اطمینان نسبت به یک خبر، از انتشار و ارسال آن در شبکه های اجتماعی و ارتباطی خودداری کنند تا اینگونه شایعات کمتر فضای نشر در جامعه داشته باشند.»

قطعا وزیر ارتباطات همچون گذشته بر فعالیتهای مفید این شبکه‌ها تاکید دارد چرا که وی پیش از این زمانی که بحث برخی استیکرهای غیراخلاقی تلگرام مطرح شده بود در این باره به ایسنا گفته بود: برای شبکه‌هایی که از محتوا یا استیکرهایی در قالب توهین به مقامات کشور استفاده کرده یا نسبت به ترویج مسائل غیراخلاقی مبادرت می‌کنند بر اساس قانون محدودیت اعمال می‌کنیم.

وی همچنین متذکر شده بود: سیاست ما برخورد با عواملی است که مسائل امنیتی کشور را نشانه گرفته باشند. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، نظارت کاملی بر تمام شبکه‌های اجتماعی دارد و علاوه بر این سازمان، دستگاه‌های مرتبط دیگر نیز محتویات این شبکه‌ها را از نظر امنیتی رصد می‌کنند. البته به گفته وزیر ارتباطات شبکه‌های اجتماعی که سالم هستند و طبق مقررات کشور عمل می‌کنند، محدودیت فعالیت نخواهند داشت.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۴۸۱۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.