۰

زيباکلام: دلواپسان شتر را گم کرده‌اند اما همچنان دنبال افسار می‌گردند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶
صادق زيباکلام،استاد دانشگاه تهران گفت که جزييات توافق هسته اي براي مردم اهميت خاصي ندارد چراکه يکسري امتيازات را ما داده ايم و يکسري امتيازات را آمريکاييها داده اند و هردو طرف درجاههايي عقب نشيني کرده اند که در نتيجه آن توافق ميان ايران و ۱+۵انجام شده است.

وي تاکيد کرد:اين توافق نشان داد که در تهران و واشنگتن از ابتداي تشکيل دولت يازدهم اراده جدي براي حل مساله هسته اي ايران وجود داشته است.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت:من معتقدم توافق هسته اي علاوه برآنکه داراي تبعات اقتصادي و سياسي خواهد بود و ممکن است به باز شدن فضاي سياسي کشور کمک کند و با باز شدن قفل تحريم ها به بهبود وضعيت اقتصادي کشور کمک کند اما مهم ترين نکته اي که بعدها تاريخ درخصوص توافق ۲۳تير ماه ۹۴ خواهد گفت در يک جمله اين خواهد بود که در اين تاريخ ايران با دنيا آشتي کرد . امروز پس از ۳۵سال ما وارد مرحله جديدي خواهيم شد و به دنيا لبخند خواهيم زد و ديگر مرگ کسي را نخواهيم خواست.

از اين به بعد ايران به جايگاه طبيعي خود در عرصه بين المللي بازخواهد گذشت.

زيباکلام تاکيد کرد:مخالفان دولت و ظريف از حالا به بعد آمريکاييها را متهم مي کنند که دبه درآورده اند ، زير توافق زده اند ، به وعده هايشان عمل نکرده اند يا عمل آژانس مخالف توافقنامه بوده است که بااين بهانه ها هرروز ظريف را به مجلس خواهند کشاند.

وي اظهار داشت:تندروها و دلواپسان درحالي که شتر گم کرده اند اما همچنان به دنبال افسارآن خواهند بود البته تلاش دلواپسان ازحالا به بعد هم راه به جايي نخواهد برد چراکه نسل جوان از تنش زدايي با غرب و خروج ايران از اين وضعيت استقبال کرده اين مهمترين مساله اي است که دلواپسان هيچ وقت متوجه نشدند.
مرجع : آریا
کد مطلب : ۵۱۲۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.