۰

لغو تعطیلی پنجشنبه مدارس محدود وآزمایشی است

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
خبر دایر شدن سراسری مدارس در روزهای پنجشنبه برای سال تحصیلی آینده کذب محض است‌. این موضوعی بود که مهدی نوید ادهم دبیر شورای عالی آموزش و پرورش بر آن تأکید می‌کند. دیروز برخی از رسانه‌ها به نقل از مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که پنجشنبه‌ها به تقویم آموزشی کشور بر می‌گردد، موضوعی که نوید ادهم آن را رد می‌کند. چندی پیش علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خبر از لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها و جایگزینی روز بدون کتاب داده اما اعلام نشد که این موضوع چه زمانی در مدارس اجرایی می‌شود. با این حال مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه پنجشنبه‌ها همچنان مدارس تعطیل است،
می گوید: طرح آزمایشی بازگشایی مدارس در روزهای پنجشنبه، پارسال در ۲ هزار و ۱۵۱ مدرسه ابتدایی اجرا شد و سال تحصیلی آینده هم قرار است در صورت موافقت اولیای مدرسه به صورت آزمایشی در حدود ۶ هزار مدرسه ابتدایی اجرا شود و اجرای رسمی و سراسری آن در سال تحصیلی آینده اصلاً در دستور کار
آموزش و پرورش نیست.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: ۱۰۵ هزار مدرسه برای سال تحصیلی آینده فعالیت خواهند کرد و این طرح تنها در ۵ درصد مدارس آن هم با موافقت اولیای مدرسه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
نوید ادهم تأکید کرد: تاکنون هیچ مصوبه‌ای در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرای رسمی و سراسری تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نداشته‌ایم و تاکنون آنچه اجرا شده به صورت یک طرح آزمایشی بوده و نتایج آن هنوز مشخص نشده است.
کد مطلب : ۵۴۲۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.