۱

بازگشت مجریان قدیمی به تلویزیون

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما گفت: با تغییر رویكرد شبكه دو به سمت و سوی اجتماعی‌، گروه كودك و خردسال این شبكه هم دستخوش تغییراتی شد، به همین خاطر برنامه‌های این حوزه به سه دسته تقسیم شدند كه به تدریج تغییراتش در تصویر مشهود خواهد شد.

یكی از این تغییرات در حوزه كودك و نوجوان این است كه نهادهای مختلفی مثل آموزش و پرورش در كنار ما هستند كه درخصوص برنامه‌سازی با آنها مذاكره می‌كنیم. به نظرم افقی جدید در گروه كودك و نوجوان شبكه دو پیش روست كه در پاییز امسال مشهود می‌شود؛ یكی از آنها تفكیك مخاطب و همچنین توجه به محصولات متنوع است كه در برنامه‌ها دیده خواهد شد.

وی برنامه‌های جدید گروه نوجوان شبكه دو را معرفی كرد و گفت: «كمی پنجره» از برنامه‌های جدید گروه نوجوانان است كه پاییز امسال به روی آنتن خواهد رفت. این برنامه به حیطه ادبیات‌، شعر و داستان می‌پردازد.

«نوار مرزی» از دیگر برنامه‌های گروه نوجوان شبكه دو سیماست كه بیشتر به نوجوانانی كه از مركز دورند توجه می‌كند. همچنین برنامه‌ای با عنوان «دیده شو» به زودی تولیدش آغاز می‌شود و از اواسط شهریور ماه به روی آنتن می‌رود. همه این برنامه‌ها كه معرفی شد از پاییز امسال پخششان در شبكه دو آغاز می‌شود.

به نوشته ایسنا زارعان تاكید كرد: آقای جعفری جلوه - مدیر شبكه دو سیما - اصرار ویژه‌ای روی بحث نوجوان شبكه دو دارند.

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه دو همچنین به برنامه‌های جدید حوزه كودك این شبكه اشاره كرد و توضیح داد: در بخش كودك ، یك تجربه موفق در سال ۹۴ داشتیم و آن هم برنامه «محله گل‌ و بلبل» عمو پورنگ بود. این برنامه جدا از جذابیت‌هایی كه دارد، شاخصه برنامه‌سازی را نیز جهت می‌دهد و دیگر مثل سابق، كودكانه دیده نمی‌شود. به نظرم این برنامه یك گام بلند برای صدا‌و‌سیماست.

زارعان سپس در پاسخ به اینكه آیا قرار است ساختار برنامه پورنگ همیشه به همین شكل باشد؟ اعلام كرد: حداقل تا پایان سال ۹۴ در «محله گل و بلبل» شاهد همین فضا خواهیم بود و امیدواریم سال آینده بتوانیم كار بهتری را ارائه بدهیم.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود با ایسنا، درباره‌ی سری جدید برنامه «فیتیله» اعلام كرد: برای پاییز امسال سری جدید «فیتیله» را آماده خواهیم كرد اما این برنامه در كل تولیدی خواهد بود و تاكنون ۱۷ قسمت از سری جدید ضبط شده است. سری جدید «فیتیله» از مهرماه امسال آغاز می‌شود. تمام تلاش سازندگان این برنامه و ما متفاوت بودن این برنامه است.

این مدیر تلویزیونی ادامه داد: همچنین مجموعه «گروه امداد» را با حضور عروسك سنجد آماده پخش خواهیم كرد. این برنامه با مشاركت شركت توانیر به كارگردانی امیر سلطان احمدی و نگار استخر و تهیه‌كنندگی سوسن كرامتی و ژاله موقر ساخته می‌شود.

همچنین برنامه دیگری تحت عنوان «بالای ابرها» از دیگر برنامه‌های خردسال شبكه دو سیماست كه لیلا مردانیان آن را می سازد. این برنامه یك كار آموزشی برای خردسالان است كه از ابتدای پاییز پخش می‌شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش تاكید كرد: با توجه به اینكه حجم تولیدات كودك در سال ۹۴ در شبكه دو بیشتر شده است، فكر می‌كنم دوره شكوفایی كودك در شبكه دو باشد.

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه دو همچنین درباره سری جدید برنامه «خاله شادونه» عنوان كرد: «خاله شادونه» هم طراحی جدید دارد كه اكنون دوستان مشغول طراحی آن هستند ولی فعلا مشخص نیست كه برای چه زمانی آماده پخش شود.

زارعان همچنین اعلام كرد: در بخش برنامه‌های دینی كه موفقیت‌های بزرگی در ماه مبارك رمضان داشتیم، یك تیم سازنده اكنون مشغول تولید یك برنامه ثابت دینی برای ایام محرم و سایر مناسبت‌های مذهبی سال هستند.

مدیر گروه كودك و نوجوان شبكه دو در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا در پاسخ به اینكه آیا برای بازگشت مجریان قدیمی كودك به شبكه دو تمهیداتی اندیشیده‌اید؟ اظهار كرد: این دوستان مجریان قدیمی ما نیستند‌ بلكه مجریان همیشگی و خیلی خوب تلویزیون هستند اما طی این سال‌های اخیر متاسفانه فرصتی برای حضور آنها در شبكه دو فراهم نشد و فرصت محدود بود اما ان‌شاءالله در پاییز و زمستان امسال اولویت با حضور همین دوستان خواهد بود. به عنوان مثال خانم مینا هاشمی - مجری قدیمی برنامه‌های كودك - قرار است از هفته آینده بخشی از برنامه «تا همیشه» را اجرا كند. همچنین خانم گیتی خامنه هم كه از هفته گذشته به آنتن تلویزیون بازگشتند.
مرجع : میزان
کد مطلب : ۵۵۶۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.