۱
۱

وزیر مناسب علوم از نگاه روح الله حسینیان

تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۷
از طرف دیگر ادبیات رییس جمهور در روزهای منتهی به جلسه رای اعتماد و کوتاه بودن فاصله زمانی بین معرفی نیلی احمد آبادی و برگزاری جلسه رای اعتماد از دیگر عواملی بود که به عنوان عوامل منجر به عدم توفیق نیلی احمدآبادی بیان می شد.

عدم اعتماد اما ریشه در مسائل مختلف داشت. چنانچه علی مطهری در همان روز ، حساسیت بیش از حد مجلس به وقایع بعد از انتخابات سال ۸۸ ، ضعف دولت در برقراری ارتباط مناسب با نمایندگان را نیز جز دلایل عدم توفیق نیلی احمد آبادی در روز رای اعتماد دانست.

گوشه و کنار راهروهای پارلمان اما همواره شایعاتی شنیده می شود مبنی بر این که وزارت علوم وزارتخانه ای است که سایه محو اصلاح طلبان بر آن دیده می شود و گزینه آن نیز باید از دنده چپ برخواسته باشد و حتی برخی مطرح می کنند که وزارت علوم سهم اصلاح طلبان است .

صحبتی که روح الله حسینیان از سرسخت ترین منتقدان دولت حسن روحانی و عضوجبهه پایداری آن را رد می کند.

روح الله حسینیان، نماینده منتقد دولت یازدهم در مجلس و عضو جبهه پایداری در این خصوص به جمهوریت می گوید: صحبت های آقای رییس جمهور در روزهای منتهی به برگزاری جلسه رای اعتماد در عدم رای اوری نیلی احمد آبادی به عنوان وزیر علوم بی تاثیر نبود، اما آنچه برای مجلس مهم بود، نکته قابل توجه دیگری را در خود داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مساله ای که برای مجلس اهمیت داشت این بود که نیلی احمد آبادی که به عنوان وزیر علوم معرفی شده بود همان مشکلاتی را داشت که رضا فرجی دانا نیز در گیر آن ها بود و منجر به استیضاح و برکناری وی شد.

حسینیان تصریح کرد: به این معنی که ایشان نیز در جریان فتنه نه تنها موضع بی طرفی نگرفته بودند بلکه در زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی، منافقین و سلطنت طلب ها و آمریکا و غرب همه دست در دست هم داشته و نظام را هدف قرار داده بودند ، آن قدر بی طرف نبودند که از ادعای خود دست بردارند و به خاطر انقلاب و کشور سکوت کنند ، حتی اگر بر فرض محال ، ادعای خود را نیز به حق بداند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می رفت امثال آقای نیلی با بصیرت از اصل نظام دفاع می کرد در حالی که در این شرایط ایشان نامه نوشته بودند و دانشجویان متدین را مورد هدف قرار داده بود، بنابراین نمی شد به چنین کسی اعتماد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: اشکال اساسی آقای نیلی همان مساله ای بود که باعث شد دیگر وزرای پیشنهادی آقای روحانی نیز به خصوص در مورد وزارت علوم رای نیاورند.

حسینیان در مورد اینکه آیا نباید بیش تر به انتخاب های آقای روحانی اهمیت داد و توجه داشت که آقای روحانی می تواند از نیروهایی که خود صلاح می بیند از جبهه سیاسی که ممکن است چندان مورد پسند منتقدان وی در مجلس نباشد ، وزیر معرفی کند گفت: آقای روحانی که مدعی بود اصولگرا بوده و ادعای تعلق به این جریان سیاسی را داشت حالا چرا باید از این طیف وزیر علوم معرفی کند.

عضو جبهه پایداری گفت: نباید از یاد برد جریان ۱۸ تیر که به وجود آمد اصولگرایان شخص آقای روحانی را برای سخنرانی در برابر اصلاح طلبان انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه اگر وزارت علوم سهم اصلاح طلبان هم باشد و حتی اگر چنین تقسیم بندی غلطی وجود داشته باشد، آقای روحانی می تواند از جناح چپ، یک اصلاح طلب معقول را به مجلس معرفی کند که در جریان فتنه طرفی را حمایت نکرده باشند که که آمریکا حمایت کرد.

وی ادامه داد: من به این حرف ها اعتقادی ندارم که می گویند وزارت علوم سهم سید محمد خاتمی است چرا که فکر می کنم آقای روحانی نباید برای ادامه دولت خود به کسی باج بدهد.

حسینیان تاکید کرد: توقع نداریم آقای روحانی یک اصولگرا را برای وزارت علوم معرفی کند اما انتظار یک اصلاح طلب علم گرا ، مدیر و معقول را داریم.
مرجع : سایت جمهوریت
کد مطلب : ۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

نظرات شما
مسعود
۱۳۹۳/۰۸/۱۶ ۱۸:۴۱
اگر دانشگاه باشگاه سياسي نيست ، اصولگرا ، إصلاح طلب نداره ، مهم وظيفه ذاتي وزارت خانه هست نه حزب ، گروه ، اما امان إز اين الودگي سياسي كه جامعه هزينه ان را مي پردازد
کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.