۰

چندمین تولید کننده و مصرف کننده برق هستیم؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه ظرفیت نیروگاهی نصب‌شده در کشور حدود ۷۴ هزار مگاوات است، افزود: با توجه به تولید حدود ۲۷۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌ها و همچنین میزان مصرف در میان کشورهای منطقه پیشتاز هستیم.

وی درباره پیشنهاد وزارت نیرو به هیات دولت برای افزایش بهای آب و برق تصریح کرد: واقعیت این است که رفتار مصرف در زمینه آب و برق در کشور صحیح نیست و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه تعرفه‌های کنونی هم به گونه‌ای نیستند که پیام روشنی را برای مصرف‌کنندگان پرمصرف آب و برق داشته باشد، ادامه داد: امیدواریم اگر بنا باشد در آینده تجدیدنظری در ساختار تعرفه‌ها صورت گیرد، این تجدینظر به گونه‌ای طراحی شود که حداقل عاملی بازدارنده‌ برای مصارف بی‌رویه، غیرمتعارف و خارج از الگو مصرف باشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره میزان افزایش قیمت پیشنهادی وزارت نیرو اظهار کرد: فعلا موضوع افزایش بها اصلا مطرح نیست و هرگونه تصمیمی درباره تعرفه‌های آب یا برق تنها با صلاح دید دولت انجام می‌شود بنابراین هنوز هیچ گونه تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

وی درباره واردات آب از تاجیکستان و ترکمنستان نیز تاکید کرد: واردات آب بیش‌تر در حد مطالعه و بررسی‌های اولیه است و هنوز تصمیم قطعی درباره این پروژه‌ها گرفته نشده است اما در صورت در پیش گرفتن چنین رویکردی طبیعتا واردات در بحث تامین آب شرب خواهد بود.

فلاحتیان در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت نیرو اقدام به احداث سدهای جدید می‌کند؟ عنوان کرد: اولویت با تکمیل سدهای کنونی است اما در صورتی که منابع کشور اقتضا کند و از طرفی نیاز به احداث سد اولویت‌دار دیگری در منطقه‌ای از کشور باشد طبیعتا این امر در دستور کار قرار می‌گیرد.
مرجع : آنا
کد مطلب : ۵۷۴۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.