۰

راهپیمایی لندنی‌ها در حمایت از پناهجویان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
راهپیمایان با شعارهایی همچون "پناهجویان به اینجا خوش آمدید"، "پناهجویان از بمب‌های ما فرار کردند" و "سوریه را بمباران نکنید"، از دولت انگلیس خواستند تا شمار بیشتر پناهجو را در این کشور جا دهد.

بر اساس گزارش ها حدود ۹۰ هزار تن به صورت آنلاین اعلام کرده بودند که در مراسم حمایت از پناهجویان سوری در لندن شرکت می کنند. در چند شهر دیگر انگلیس نیز مراسم مشابهی برگزار شده است.

به گزارش یورو نیوز، سازمان ها و نهاد های حقوق بشری از جمله سازمان عفو بین‌الملل، جنبش همبستگی با سوریه و جمعیت های ضد جنگ از این تظاهرات پشتیبانی و در آن شرکت کردند.

در این مراسم، جرمی کوربین، از اعضای جناح چپ حزب کارگر انگلیس که اخیرا به رهبری این حزب انتخاب شده بود، در سخنانی در میدان پارلمان از دولت خواست به وظایف قانونی خود در قبال پناهجویان عمل کند و جهت حل مشکلات جهانی، راه حل های صلح آمیز بیابد.

او گفت: قلب ها، فکرها و دیدگاه های خود را در قبال مردمی که رنج می کشند، کسانی که مستاصل اند و کسانی که در جست و جوی جایی امن برای زندگی اند، بگشایید.

به گزارش بی.بی.سی، چند روز پیش دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت که این کشور ۱۰۰ میلیون پوند به حل بحران پناهجویان سوریه اختصاص می دهد. جزئیات بیشتر طرح پذیرش پناهجویان بیشتر هفته آینده مشخص می شود.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۵۷۷۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.