۰

کارمندان بانک ها رکورددار دریافت وام های قرض‌الحسنه

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۸
ابراهیم نکو با تاکید بر لزوم بررسی وضعیت نحوه ارائه وام قرض الحسنه گفت: در سال ۹۲ گزارشی از مرکز پژوهش های مجلس مبنی بر ارائه بخش قابل توجهی از وام های قرض الحسنه به کارکنان بانک ها ارائه شد این در حالی است که بسیاری از مردم کشور به این وام ها نیاز ضروری دارند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای‌ اسلامی ادامه داد: بسیاری از مردم در ملاقات های خود با نمایندگان مجلس از شرایط دشوار اخذ وام های قرض الحسنه گلایه دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: باید توجه داشت در حال حاضر هرم سنی کشور به نحویی است که جمعیت قابل توجهی از کشور را جوانان آماده ازدواج تشکیل می دهند که یکی از راهکارها برای تسهیل ازدواج این جمعیت جوان، ارائه تسهیلات قرض الحسنه آسان است.

لزوم فراهم شدن شرایط برای رشد سپرده های قرض الحسنه

نکو افزود: اگر بانک ها تلاش کنند که تسهیلات قرض الحسنه به خانوارهای نیازمند برسد، قطعا سپرده گذاری مردم در بخش حساب های قرض الحسنه افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی نباید برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه سخت گیری شود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده برخی از بانک ها بخش قابل توجهی از منابع قرض الحسنه خود را در قالب وام به کارکنان خود ارائه می دهند که این صحیح نیست و ضرورت دارد در این زمینه بررسی های دقیقی صورت گیرد.

نکو افزود: باید با تبلیغات موثر تلاش شود منابع لازم برای ارائه وام های قرض الحسنه بانکی افزایش یابد و همچنین بررسی های کارشناسی در زمینه سرنوشت منابع قرض الحسنه بانک ها صورت گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد:یکی از اولویت های اجتماعی کشور تسهیل در ارائه وام های قرض الحسنه مورد نیاز مردم است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۵۸۱۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.