۰

فرناندو هیرو: باورم نمی‌شد در ایران اینقدر معروفم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۶
در سفر ستاره‌هاي دنيا به تهران، فرناندو هيرو چهره آرام و بي‌حاشيه فوتبال اسپانيا هم جزو مهمان‌ها بود‌؛ او كه سال‌هاي متمادي پيراهن رئال‌مادريد را به تن كرد و نماد «سادگي» در فوتبال اسپانياست. هيرو نزديك به ۴۰۰ بازي براي رئال انجام داد و بيش از ۱۰۰ بازي نيز پيراهن تيم‌ملي اسپانيا را به تن كرد. او با كوله‌باري از افتخارات، در قالب تيم ستاره‌هاي دنيا قرار گرفت و سفر كوتاهي به تهران داشت. حالا چند هفته بعد از آن سفر، او به خوبي از آن روزها ياد مي‌كند‌؛ از اينكه به كشوري رفت كه شايد هيچ‌وقت فكر نمي‌كرد به آنجا سفري داشته باشند.

ناتان قبادي مدير روابط عمومي باشگاه هنرمندان و مسئول برگزاري بازي، هفته گذشته راهي اسپانيا شد كه در اين سفر قصد دارد با اكثر ستاره‌هايي كه به ايران آمدند ديدار و از طرف ايراني‌ها از آنها تشكر كند. او روز سه‌شنبه و ساعاتي قبل از بازي رئال و شاختاردونتسك اوكراين، در مادريد با فرناندو هيرو ديدار و گفت‌وگو كرد. هيرو كه با به‌ثمر رساندن ۱۰۲ گل در مادريد، گلزن‌ترين مدافع تاريخ باشگاه به حساب مي‌‌آيد، از همان ابتدا گفت كه حضور در ايران او را هيجان‌زده كرد.
قبادي پيراهني را براي بيماران‌ ام‌اس به او داد تا امضا كند. همچنين عكسي قاب شده از او در تهران، به اين بازيكن اهدا شد. در اين جلسه، آلوارو هيرو پسر فرناندو هم حضور داشت. او فوتباليست است ولي در سطح حرفه‌اي بازي نمي‌كند.
فرناندو هيرو در اين ديدار صحبت‌هايي درباره حضور در ايران و بازي مقابل ستارگان ايران براي بيماران MS داشت. هيرو گفت: «برايم خيلي جالب بود كه مردم ايران اينقدر من را مي‌شناختند. باورم نمي‌شد كه در ايران معروف باشم و همه من را بشناسند!»
او درباره حضور ۴۵ هزار ايراني در ورزشگاه همچنين حرف‌هايي زد: «واقعاً حضور گرمي داشتند ولي چرا ورزشگاه پر نشد؟» او وقتي مطلع شد كه تنها از ۴، ۵ ساعت قبل از بازي بليت‌ها به فروش رفته است، گفت: «بليت چنين بازي‌هايي بايد حداقل ۲۰ روز زودتر فروخته شود، به شكلي كه تا يك هفته قبل از مسابقه ورزشگاه پر باشد و مسئولان از اين بابت مطمئن باشند. در بازي‌هاي خيريه هميشه روال همين است.» هيرو ادامه داد: «حضور مردم بازي خيريه را خيلي جذاب مي‌كند. به خاطر همين فكر مي‌كردم بايد در اين زمينه بهتر عمل مي‌شد. اگر زودتر بليت‌ها را مي‌فروختند قطعاً ورزشگاه پر مي‌شد.»
مدافع محبوب رئال و تيم‌ملي اسپانيا همچنين در ادامه به سؤالات ديگر هم پاسخ داد و حرف‌هايي زد كه مي‌خوانيد‌؛
* آقاي هيرو ممكن است دوباره به ايران سفر كنيد؟
در دو حالت ممكن است اين اتفاق بيفتد. اگر براي بازي‌هاي خيريه باشد و سفر ما به نفع بيماران شود، قطعاً به ايران مي‌آيم. دوم اينكه اگر براي كار و كمك به فوتبال ايران باشد حتماً به كشورتان سفر مي‌كنم.
* به عنوان توريست چطور؟
اگر قرار باشد يك روز به عنوان توريست به ايران بيايم تنها نخواهم بود. بايد اين موضوع را با خانواده‌ام در ميان بگذارم و ببينم آنها هم دوست دارند به ايران سفر كنند يا نه. اگر موافق باشند قطعاً يك سفر توريستي هم به ايران خواهيم داشت.
* درباره بازي با ستارگان در تهران حرفي مانده كه بخواهيد بزنيد؟
راستش حضور در ايران و كنار هم بودن اين همه ستاره برايم خيلي خاص بود. بازي در كنار آنها و همين‌طور حضور گرم ايراني‌ها، واقعاً بازي را خاص كرد. هيچ‌وقت آن مسابقه را فراموش نمي‌كنم و براي هميشه در ذهنم باقي مي‌ماند. اين سفر براي خود من بسيار هيجان‌انگيز بود. بازيكناني دور هم جمع شدند كه جزو ستاره‌هاي بزرگ فوتبال دنيا هستند. نمي‌دانم، شايد اگر ۵ ماه قبل به من مي‌گفتند امكان دارد به ايران بيايي مي‌گفتم هرگز ولي اين سفر ناگهان پيش آمد و من به كشور شما آمدم.
* ميزباني ايران چطور بود؟
مي‌توانم بگويم همه چيز خوب بود. هتل، غذا، ميزباني، امنيت، بازي و ساير چيزها. فقط بليت برگشتم زياد خوب نبود! (خنده) مسئله مهمي نبود كه درباره‌‌اش حرف بزنم اما كلاً خاطره بدي از سفر به ايران ندارم.
* كارلوس كی روش سرمربي تيم‌ملي ايران به دلايلي كه هنوز براي كسي معلوم نيست، روي نيمكت ستاره‌ها ننشست. فكر مي‌كني دليلش چه بود؟
من شخصاً موافق حضور كی روش روي نيمكت ستاره‌ها نبودم. اين هم دليل دارد. كارلوس كروش سرمربي تيم‌ملي ايران است و به نظر من تيم‌ملي‌‌تان با حضور در جام‌جهاني‌ نشان داد كه تيم بزرگي است. اينكه ما قبلاً بازيكنان او بوده‌ايم يا بازي خيريه بوده، دليل نمي‌شد كروش بيايد و حتماً روي نيمكت ما بنشيند. اگر او مربيگري نمي‌كرد من موافق بودم كه بيايد ولي وقتي مربي است و دقيقاً در همان زمان تيم‌ملي شما در اردو به سر مي‌برد، طبيعي است كه او نيايد. من هم جاي كروش بودم هرگز اردوي تيمي را كه در آن مربي بودم ترك نمي‌كردم تا به بازي دوستانه بيايم. از طرفي در بازي خيريه و دوستانه آنچنان نيازي به حضور مربي نبود به همين خاطر فكر مي‌كنم اتفاقي كه افتاد چندان عجيب نبود. كی روش يك مربي حرفه‌اي است و هيچ‌گاه اردوي تيمش را ترك نمي‌كند.
* تيم ستاره‌هاي سابق رئال چه برنامه‌اي در پيش دارد؟
ما در هلند با تيم منتخب اين كشور بازي كرديم. هفته ديگر هم قرار است همراه با پيشكسوت‌هاي ديگر به چين برويم و احتمالاً دو، سه بازي آنجا انجام دهيم. ۱۷ سپتامبر هم قرار است به همراه فيگو، كارلوس و تعدادي ديگر از بازيكنان قديمي كه به عنوان سفير فوتبال اسپانيا انتخاب شده‌ايم، در مادريد گرد هم بياييم.

مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۵۸۲۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.