۰

کارخانه سوسیس و کالباس و ظرفی پراز خونابه در سردخانه!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
کارخانه سوسیس و کالباس و ظرفی پراز خونابه در سردخانه!
مدتی است اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران نظارت بر محصولات تولیدی بویژه خوراکی را تشدید کرده و هر چند روز یک بار یا چند هفته یک بار با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اداره کل استاندارد برخی از واحدهای غیرمجاز و غیربهداشتی را پلمپ می کند.
روز گذشته بهمراه اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران برای پلمپ یک واحد تولیدی سوسیس و کالباس به سمت شهرستان دماوند رفتیم.
کارشناسان اداره کل استاندارد استان تهران نیز برای پلمپ این واحد تولیدی کارشناسان تعزیرات را همراهی می کردند. مقابل در ورودی واحد تولیدی که رسیدیم، هیچ تابلویی که نام شرکت را در خود نوشته باشد مشاهده نکردیم. در محوطه ساختمان این واحد تولیدی متوجه شدیم در اصلی ساختمان قفل یا به عبارتی پلمب است که به گفته صاحب شرکت این واحد چند روز قبل تر توسط مسوولان وزارت بهداشت پلمب شده بود و پرونده آن در دادسرا در مرحله رسیدگی است.
صاحب این واحد تولیدی با دیدن ماموران گشت تعزیرات و استاندارد استان تهران، شروع به مظلوم نمایی کرد و با صدای بلند می گفت، ما در اینجا برای انسان های معلول، کور، کر، شل و .. اشتغال ایجاد کردیم و شما می آیید واحد تولیدی ما را پلمب می کنید (بماند که خود این فرد نیز معلول بود که اینگونه از نیروهایش صحبت می کرد.)
وارد محوطه خط تولید شدیم؛ کارشناس استاندارد استان تهران اعلام کرد به دلیل بهداشتی نبودن خط تولید، این خط پلمب می شود.
سهیل فلاح زاد، گفت: این کارخانه تولید سوسیس و کالباس بجای استفاده از گوشت قرمز از مرغ و بجای استفاده از مرغ از بافت های غیرمجاز استفاده می کند و کارشناسان ما چندی پیش محصولات این واحد تولیدی را آزمایش کردند و آن را مستحق پلمب دانستند تا تغییری در روند تولید اعمال شود.
با یک بالابر ساده، به طبقه بالا رفتیم و وارد مکانی شدیم که ترکیبات سوسیس کالباس در آنجا نگهداری می شد. ترکیبات از جمله نشاسته ، رنگ ها در شرایط غیربهداشتی و نامناسبی نگهداری می شد طوری که خاک روی آن نشسته بود. بال مرغ در قسمت دیگر بود که به بی رنگی تبدیل شده و کمی هم با پر همراه بود. صاحب شرکت و شریکش مدعی شده بودند این بالها برای خوراک دام است و تنها در این مکان(سردخانه) نگهداری می شود که جای سوال وجود داشت چگونه ممکن است خوراک دام در محل تولید سوسیس و کالباس نگهداری می شود.

** ظرفی پراز خونابه در سردخانه/ جوسازی نکنید
در سردخانه ظرفی پر از خونابه بود که یخ بسته بود و باز هم صاحبان کارخانه ادعا کردند این خونابه ها قرار است دور ریز شوند و باز جای سوال بود پس چرا در سردخانه نگهداری می شد.
در حالی که همکاران تصویری از صحنه ها عکس خبری تهیه می کردند، صاحبان کارخانه خواستند با سرو صدا مانع این کار شوند و جو را عوض کنند طوری که یکی از آنها با صدا بلند گفت، مگر من جنایتکارم؟ برای ۴۸ نفر اشتغال ایجاد کردم و شما حق ندارید اینگونه عکسبرداری کنید که رییس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران، گفت: براساس ابلاغی که دارم به هر جا که می توانم سر می زنم و طبق وظیفه قانونی ام کسی حق ندارد مانع شود.
امید شهرآبادی ادامه داد: افرادی که اینجا حضور دارند همراهان گشت تعزیرات هستند و شما موظف هستید به سوالات ما پاسخ دهید و لطفا جوسازی نکنید.
کارشناس اداره نظارت بر اجرای اداره کل استاندار استان تهران در محل با اشاره به سوسیس کالباس های موجود، گفت: آمار این تعداد سوسیس کالباس را از کارخانه می گیریم و این محصولات نباید در بازار عرضه شوند.
سهیل فلاح زاد افزود: درصورت مشاهده این محصولات در بازار با خاطیان برخورد خواهد شد.
مسعود هاشمی کارشناس واحد حقوقی استاندارد استان تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با بازرسی از این واحد تولیدی، صورتجلسه ای تنظیم و تمام موارد در صورتجلسه قید می شود.
وی اضافه کرد: این واحد تولیدی به دادگاه منطقه معرفی می شود و دادگاه به این پرونده رسیدگی می کند.
وضعیتی که در این واحد تولیدی مشاهده شد، بسیار نامناسب بود طوری که اگر کسی آن را می دید هیچگاه یرای خرید سوسیس کالباس رغبت نمی کرد.
خونابه هایی که در یک ظرف در سردخانه نگهداری می شدند، سوسیس های سرخ شده ای که به این واحد تولیدی مرجوع شده بود، بالهای بی رنگی که پرهای درشت و کثیف روی آنها مشهود بود، محیط ناسالم و غیر بهداشتی و ..
از واحد تولیدی که بیرون آمدیم ، حرفهای مدیر کل استاندارد استان تهران در جلسه مشترک با تعزیرات حکومتی استان تهران را در ذهنم مرور کردم که گفته بود، واحدهای تولیدی باید ترکیبات محصولات خود را قید کنند و مردم بدانند فراورده ای که تهیه می کنند از چه ترکیباتی تشکیل شده است.
بسیاری از مردم تنها به موارد اشاره شده بر روی کالا مانند مهر استاندارد، مجوز وزارت بهداشت و ترکیبات نوشته شده را می خوانند و به آن استناد می کنند؛ در حالی که به طور کامل از جزییات محصولاتی که می خرند اطلاعی ندارند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۵۹۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.