۰

دانشگاهی که اطراف آن پاتوق فروشندگان مواد مخدر است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
دانشگاهی که اطراف آن پاتوق فروشندگان مواد مخدر است
«جواد باژدان» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: این آموزشکده در سال ۱۳۷۴ با رشته برق فعالیت خود را آغاز کرد و کرد و از سال ۷۶ به بعد با ایجاد ساختمان کارگاهی با ۱۵۰۰ متر، خوابگاه با یک هزار و ۵۶۰ متر و سالن امتحانات با ۳۹۲ متر به‌صورت جدی به فعالیت خود ادامه داد.

وی بابیان اینکه سال ۹۰ این آموزشکده همگام با سایر آموزشکده‌ها از وزارت آموزش‌وپرورش به وزارت علوم سپرده شد، افزود: سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان برای محوطه‌سازی، حصارکشی، تأسیسات و زیربنایی تخصصی اختصاص داده شد اما در سال ۹۴ به دلیل مشکل اعتباری این پروژه تعطیل شد و کار هنوز نیمه‌کاره مانده است.

باژدان با ابزار نگرانی از عدم حصارکشی ضلع شمالی این آموزشکده، تصریح کرد: متأسفانه نیمی از این دانشکده فاقد حصارکشی است و ورود افراد متفرقه به محوطه‌ی این مرکز کار سختی نیست.

سرپرست جدید دانشکده فنی پسران ایلام ادامه داد: در دی‌ماه سال ۱۳۸۵ مصوب شده تا پایان برنامه چهارم سالن ورزشی، سالن آمفی‌تئاتر، محوطه‌سازی و حصار کشی توسعه یابد اما تاکنون انجام‌نشده است.

وی بابیان اینکه در این آموزشکده یک هزار و ۱۰۰ دانشجو در ۹ رشته فنی در حال تحصیل هستند، افزود: این آموزشکده‌ یک ساختمان خوابگاهی با ظرفیت ۱۹۰ نفر دارد که در حال حاضر به دلیل کمبود فضای فیزیکی ۲۷۰ نفر در آن اسکان داده شده‌اند.

باژدان با اشاره به اینکه به دلیل کمبود فضای خوابگاهی دانشجویان مجبور هستند منزل شخصی کرایه کنند که موجب آسیب جدی در حوزه اعتیاد و مشکل اخلاقی برای دانشجویان می‌شود، ادامه داد: مکان‌یابی این مرکز آموزشی از آغاز اشتباه بوده است چون در حاشیه‌ی شهر قرار دارد و اطراف آن پاتوق خرده‌فروشان مواد مخدر است.

سرپرست دانشکده فنی پسران ایلام با تأکید بر اینکه این آموزشکده نیازمند توجه جدی مسئولان است و الآن وضعیت فیزیکی مناسبی ندارد، گفت: در حال حاضر ۴۰۰ دانشجوی ما به دلیل نبود فضای خوابگاهی در بیرون منزل شخصی گرفته‌اند و در معرض آسیب اجتماعی هستند اما آموزشکده نسبت به این موضوع حساسیت دارد و با هماهنگی‌های لازم اجازه نخواهد داد شان دانشجو پایین بیاید.

وی با تشکر از اقدام ضربتی نیروی انتظامی استان در دستگیری افرادی که برای دانشجویان خوابگاه ایجاد مزاحمت کرده بودند، افزود: از پلیس می‌خواهیم گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی خود را در این منطقه بیشتر کند و با فروشندگان مواد مخدر و اراذل‌واوباش در این منطقه برخورد قاطع بکند.

باژدان گفت: ۶۰۰دانشجوی آموزشکده غیربومی هستند و به‌شدت به نظارت و کنترل نیازمند هستند و والدین با مراجعه به دانشکده خواستار استقرار فرزندشان در خوابگاه هستند و ما الآن دانشجو داریم که به دلیل کمبود تخت روی زمین می‌خوابند.

سرپرست آموزشکده فنی پسران ایلام گفت: سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی نسبت به منطقه‌ای که دانشکده فنی در آن ایجادشده بی‌توجه هستند و دانشجویان برای ایاب و ذهاب به داخل شهر متحمل هزینه زیاد می‌شوند.

وی بابیان اینکه به‌شدت بر تغذیه و پوشاک دانشجویان طبق اساس‌نامه تعریف‌شده برای دانشکده نظارت می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مشکل برق، آب و دیگر مسائل پیش می‌آید ما سریعاً اقدام به برطرف کردن آن اقدام می‌کنیم اما گاهی اوقات ممکن است دو روز هم طول بکشد.

باژدان از مسئولان خواست به رفع مشکلات آموزشکده رسیدگی کنند تا دانشجویان با آرامش بیشتری مقطع تحصیلی خود را بگذرانند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۱۷۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.