۰

کدام وزرا هفته آینده به مجلس می‌روند؟

تاریخ انتشار
جمعه ۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌‌ها قرار است علی ‌طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس در یکی از جلسات بهارستان‌نشینان حضور یابند.
 
دستورکار جلسات علنی مجلس در هفته آینده به شرح زیر است:
 
**ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی.
 
**ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور که در اجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه شوراهای حل اختلاف برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل(85) که تقاضای تغییر دستور و تقاضای ‌رسیدگی ‌طبق ‌اصل (85) قانون ‌اساسی در جلسه ‌علنی مورخ 31/6/1394 به تصویب رسیده است.
 
**گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که از سوی شورای نگهبان اعاده‌ شده است.
 
**گزارش کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.
 
**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت ‌پوشش قرار گرفتن آنان توسط سازمان تأمین اجتماعی.
 
**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح استخدام کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی که یک‌ فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 29/6/1394 به تصویب رسیده است.
 
**گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح بند(ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که این طرح توسط شورای عالی استان‌ها ارائه شده و در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح اصلاح بند(ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیئت‌های انضباطی نیروهای مسلح که در اجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**بررسی طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که در اجرای ماده  (146) آئین‌نامه داخلی بنا به تقاضای بیش از ده تن از طراحان و دراجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت. ضمناً گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث، مستند به ماده (146) آئین‌نامه داخلی و تبصره (1) آن واصل و تقدیم شده است.
 
**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی که در اجرای ‌ماده (104) آئین‌نامه ‌داخلی ‌با اولویت ‌در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تأخیر) به کشتی‌ها که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد طرح اصلاح تبصره(1) ماده(69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در اجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع مالی و پولی کشور که در اجرای ماده(104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح جرم سیاسی که در اجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
**گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد طرح اصلاح قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در اجرای ماده (104) آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.
 
همچنین سؤال مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز سؤال احمد جباری نماینده بندر لنگه، بستک و پارسیان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در دستورکار یکی از جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
 
انتخاب یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان ناظر در شورای راهبردی دادرسی الکترونیکی و نیز انتخاب تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان منتخب مجامع استانی و عضو شورای عالی اشتغال استان در دستورکار جلسات علنی بهارستان‌نشینان در هفته آینده قرار دارد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۲۷۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.