۰

شوهانی: پاسخ ظریف درباره دست دادنش با اوباما قانع کننده بود

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
احمد شوهانی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص اعلام وصول سئوال از وزیر امورخارجه درباره علت مصافحه با رئیس جمهور آمریکا در آخرین جلسه علنی مجلس، گفت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که ۲۱ مهرماه برگزار شد این سئوال از سوی احمد مقیمی، نماینده بهشهر مطرح شد که آقای ظریف هم توضیح خوبی درباره این موضوع داد. به نظر من و بسیاری از نمایندگان دیگری که در جلسه حضور داشتند، توضیحات ظریف قانع کننده بود. اما نماینده سئوال کننده قانع نشد و سئوال به صحن علنی ارجاع شد در حالی که با این توضیحات، لازم به این کار نبود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به بحث روابط بین الملل و پروتکل های موجود اگر هم ایراد باشد مردم آمریکا باید به اوباما ایراد بگیرند که پروتکل را رعایت نکرده است نه اینکه ما به ظریف ایراد بگیریم! چرا که شان اوباما رئیس جمهور است و ظریف وزیر خارجه و رئیس جمهور یک کشور چرا باید شان دیپلماتیک خود را کاهش دهد و با وزیر خارجه کشور دیگری دست بدهد؟!

وی افزود: حتی اگر این موضوع را هم نادیده بگیریم آقای ظریف در آن جلسه گفت که «اوباما به سمت من آمد و من گوشه ای ایستاده بودم. او آمد از سالن دیگری عبور کند که یکباره به سمتی که من ایستاده بودم آمد و روبروی من که رسید احوال پرسی کرد.ما هم در آموزه های دینی توصیه داریم که اخلاق و ادب را رعایت کنیم. او دستش را دراز کرد و من با او دست دادم. این کار مجموعا یک دقیقه هم طول نکشید».
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۳۴۵۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.