۰

اثر سم پاشی مخالفان برجام با تایید مراجع خنثی شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
آیت الله سید محمد سجادی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: مراجع تقلید انسان های فهیم، فاضل، فقیه و اندیشمند هستند و تعداد زیادی از مومنان از آنان تقلید می کنند، بنابراین نظرها، تذکرها، نصیحت ها و تاییدهای آنها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب دکتر ظریف را فردی 'متدین' دانستند، مراجع تقلید نیز به تدین، سلامت نفس، صلابت و تجربه وی صحه گذاشتند.
آیت الله سجادی با اشاره به اهمیت دیدار اعضای دولت با مراجع تقلید گفت: حوزه علمیه قم خاستگاه انقلاب اسلامی، علما و حضرت امام راحل است و انقلاب اسلامی از این شهر و حوزه مقدسه شروع شد، بنابراین باید همیشه حرمت قم و حرم اهل بیت(ع) و علما پاس داشته شود و دولت ها نیز وظیفه دارند نسبت به مراجع تقلید متواضع باشند.
وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید اساس اسلام را تبیین می کنند، به طور طبیعی دولت ها در مسائل مهم به علما مراجعه و نظر آنها را دریافت می کنند، آنان نیز انسان های اسلام شناس هستند که در این موضوعات نظراتشان مهم است.
آیت الله سجادی سفر وزیر امور خارجه به قم را بسیار مهم دانست و گفت: دکتر ظریف فرد تازه کاری نیست و حدود چهار دهه در وزارت خارجه و دیپلماسی فعالیت می کند، ایمان، صداقت روح، صلابت، سلامت نفس و استقامت وی ستودنی است.
وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده ' یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ'، گفت: ملامت ملامت کننده ها، انسان متدین و با ایمان را در راه هدف اصلی زمین گیر نمی کند بلکه با قدرت به سمت صراط مستقیم ادامه می دهد.
وی گفت:دکتر ظریف مصداق همین آیه است که ملامت ملامت گران نتوانسته است وی را از مسیر خود متوقف کند و به قول حافظ شیرازی« وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم که در طریق ما کافری است رنجیدن».
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه روز پنجشنبه هفته گذشته با سفر به شهر مقدس قم با مراجع تقلید دیدار کرد.
کد مطلب : ۶۴۱۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.