۰

اسداللهی: رد صلاحیت شده‌ها از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
اسداللهی: رد صلاحیت شده‌ها از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند
غلامرضا اسداللهی اظهار کرد: راهکارهای قانونی برای اعترض به نتیجه تعیین صلاحیت‌ها پیش بینی شده و شورای نگهبان نیز به عنوان متولی این امر تمهیداتی در این زمینه اندیشیده است لذا کسانی که صلاحتشان احراز نشده یارد صلاحیت شده‌اند باید در موعد قانونی اعترضشان رامطرح کنند و رایزنی‌های لازم را انجام دهند.
وی افزود: عدم احراز یا رد صلاحیت‌ها بعضا مستند به تحقیقات محلی است و ممکن است حب و بغض در آن وجود داشته باشد یا همه جوانب دیده نشود، بنابراین رد صلاحیت شده‌ها باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند ولی باب تعامل با شورای نگهبان را باز کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: ورود آقایان روحانی و لاریجانی درموضوع تعیین صلاحیت‌ها نیز برای این بود که فرصتی به افراد داده شود که حرفشان را بزنند؛ زیرا آنچه در این مرحله اهمیت دارد این است کسانی که صلاحیتشان احراز نشده بتوانند با اعضای شورای نگهبان صحبت کنند، اتهاماتی که به آنها زده شده را بشنوند و توضیحات و دفاعیتشان را ارائه کنند.
اسداللهی خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر گله مندی که وجود دارد این است که بعضا کسانی که صلاحیتشان احراز نشده نتوانستند این ارتباط را برقرار کنند.
وی در پایان با بیان اینکه نباید قانون را با تساهل و تسامح اجرا کرد، در عین حال گفت: اگر کسی تخلف محرز دارد یا مرتکب اشتباهی شده باید هزینه‌اش را بدهد ولی بحث این است که خیلی از اتهاماتی که به افراد زده می‌شود مبنایی ندارد و یا از سر حب و بغض و اختلاف محلی یا اختلاف دیدگاه بوده است لذا در این موارد باید دقت شود و حق وحقوق افراد محترم شمرده شود و حداقل دفاعیاتشان شنیده شود.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۹۴۴۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.