۰

بازهم گاف تندروها

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
طی روزهای گذشته برخی رسانه‌های به خصوص تندرو که به نظر می‌رسد نگران پائین بودن رای برخی افراد مورد نظرشان در میان نامزدهای مجلس خبرگان هستند، پس از پروژه برچسب انگلیسی زدن به تعدادی از نامزد‌ها، حال با انتشار خبری که صحت و سقم آن به هیچ وجه مشخص نیست، تنها یک روز مانده به برگزاری انتخابات پروژه برچسب سعودی زدن را آغاز کرده‌اند و سعی دارند از ذهنیت منفی مردم نسبت به خاندان آل سعود در جهت اهداف انتخاباتی خود بهره ببرند. 
 
در همین راستا خبرگزاری فارس شب گذشته اقدام به انتشار خبری کرد مبنی بر اینکه «عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ، مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواسته به آقایان جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.» 
 
بازهم گاف کیهان و وطن امروز
 
رسانه‌های تندروی دیگری چون روزنامه کیهان و وطن امروز نیز در راستای دامن زدن به این خبر جعلی که امروز از سوی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن نیز تکذیب شد، به پوشش این خبر و تحلیل آن پرداخته‌اند. 
 
بازهم گاف کیهان و وطن امروز
 
روزنامه کیهان در شماره امروز (پنج شنبه) خود با انتشار تصویر این مفتی سعودی، این خبر جعلی را با فونت درشت پوشش داده و حتی مدیرمسئول این روزنامه، حسین شریعتمداری نیز در یادداشتی با عنوان «خدا پس‌کله او زده‌است!» به تحلیل این خبر پرداخته است. 
 
روزنامه وطن امروز نیز با تیتر «مفتی سعودی هم وارد انتخابات ایران شد» به پوشش و تحلیل این خبر جعلی پرداخته است. 
 
بازهم گاف کیهان و وطن امروز
 
بر اساس گزارش انتخاب، عبدالعزیز الهندی رئیس دفتر خبرگزاری سعودی در واشنگتن در صفحهٔ تویی‌تر خود، خبر مربوط به سخنان مفتی اعظم سعودی علیه برخی از کاندیداهای انتخابات خبرگان ایران را تکذیب کرد. 
 
الهندی گفت که خبری که در رسانه‌های ایران تحت عنوان «مفتی اعظم دربار آل سعود‌: مردم ایران به جنتی، مصباح و یزدی رای ندهند!» منتشر شده، واقعیت ندارد. 
 
براساس این گزارش، در سایت عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان نیز چنین سخنانی به هیچ وجه وجود ندارد. 
 
منبع اصلی منتشر کننده این خبر، یک سایت مسیحی لبنانی دست چندمی به نام «النشره» است که در متن خبر خود اشاره نکرده بود که این خبر از کجا تهیه شده است. 
 
در این خیر غیر مستند آمده است: عبدالعزیز محمد آل‌الشیخ مفتی وهابی عربستان از مردم ایران خواست به آیات جنتی، مصباح یزدی و محمد یزدی در انتخابات پیش روی خبرگان رهبری رأی ندهند.
مرجع : رویداد24
کد مطلب : ۷۲۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.