۰

ترامپ و کلینتون هم چنان پیشتاز اند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۲
ترامپ و کلینتون هم چنان پیشتاز اند
 روز سه شنبه، کاندیداهای جمهوریخواهان در ایالات آریزونا و یوتا و کاندیداهای دموکراتها در ایالات آیداهو، آریزونا و یوتا برای تعیین نامزد نهایی احزاب خود به رقابت پرداختند. 
هر چند که از پیش در نظرسنجی ها مشخص بود دونالد ترامپ در ایالت مرزی آریزونا از تد کروز پیش است، ولی انفجارهای بروکسل و جو ناشی از آن توانست منجر به پیروزی وی با اختلافی بسیار بیش از پیش بینی ها در انتخابات مقدماتی این ایالت شود. 
فرقه مسیحی مورمون در ایالت یوتا حضور چشمگیری دارد. میت رامنی یکی از چهره های شاخص این فرقه است که در سال 2012 نامزد جمهوریخواهان بود و امسال در حمایت از کروز و انتقاد از ترامپ در میان هم کیشان خود تبلیغات وسیعی انجام داد. بی میلی عقیدتی مورمون ها نسبت به سیاستهای ترامپ در قبال مهاجران و مسلمانان نیز باعث شد تا کروز با فاصله بسیار رقیب میلیاردر خود را در انجمن های حزبی این ایالت شکست دهد.
نامزد نهایی جمهوریخواهان باید دستکم تعداد 1237 نماینده ایالات را بدست آورد. دونالد ترامپ تاکنون 739 نماینده را از آن خود ساخته است. تد کروز و جان کیسیک با 465 و 143 نماینده در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
هیلاری کلینتون دموکرات نیز هر چند توانست در ایالت آریزونا از سندرز پیشی بگیرد، ولی رقیب سوسیالیست وی در ایالات آیداهو و یوتا با اختلاف چشمگیری توانست بیشتر نمایندگان این ایالات را از آن خود کند تا شکست سنگین سه شنبه پیش اندکی جبران شود.
نامزد نهایی دمکرات ها باید دست کم تعداد 2382 نماینده ایالات را بدست آورد. هیلاری کلینتون تاکنون حمایت 1681 نماینده را بدست آورده است. برنی سندرز با 927 نماینده در رتبه دوم قرار دارد.
انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در تاریخ 8 نوامبر (18 آبان) برگزار می شود. پیش از آن احزاب جمهوریخواه و دموکرات در مجامع حزبی که تابستان آتی تشکیل می شوند نامزد نهایی خود را انتخاب می کنند
کد مطلب : ۷۳۲۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.